Kiedy w 1979 roku po raz pierwszy zorganizowano rajd Paryż-Dakar, Yamaha XT dostała szansę sprawdzenia się w najtrudniejszych warunkach na świecie. Zawodnicy startujący na modelu XT triumfowali w tym legendarnym wyścigu w latach ’79 i ’80. To zainspirowało Yamahę do opracowania modelu Ténéré w roku 1983 – kultowego motocykla typu adventure, który odmienił oblicze motocyklizmu.
40 lat później Yamaha Ténéré 700 wciąż działa na wyobraźnię kolejnych pokoleń motocyklistów marzących o wyprawach po bezdrożach. Ekskluzywna wersja Rally Edition na sezon 2023 ma legendarne rajdowe kolory, układ ABS z możliwością wyboru jednego z trzech trybów pracy oraz unowocześniony kokpit z ekranem TFT z możliwością sparowania ze smartfonem.
Ténéré 700 Rally Edition w klasycznym dla Yamahy biało-czerwonym rajdowym malowaniu, z grafiką speedblock i złotymi felgami, jest hołdem dla fabrycznych motocykli uczestniczących w rajdzie Dakar. Dzięki najwyższej jakości podzespołom oraz rajdowemu DNA Ténéré jest najlepszym motocyklem typu adventure nawiązującym do historii motorsportu.
57 000.00 zł*
* ze względu na wahania kursowe rzeczywista cena może się różnić
Typ silnika | Rzędowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy |
Pojemność | 689 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 80 mm x 68,6 mm |
Stopień sprężania | 11,5 : 1 |
Moc maksymalna | 54 kW (73 KM) przy 9000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 68,0 Nm przy 6 500 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
Układ zasilania | Układ elektronicznego wtrysku paliwa |
Układ zapłonu | TCI |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | łańcuch |
Rama | Rama z rur stalowych, podwójna kołyska |
Układ przedniego zawieszenia | Odwrócony widelec teleskopowy |
Skok przedniego zawieszenia | 210 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz |
Skok tylnego zawieszenia | 200 mm |
Hamulec przedni | Hydrauliczny, dwutarczowy Ø 282 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny, jednotarczowy, Ø 245 mm tarczowy |
Opona przednia | 90/90 R21 M/C 54V M+S — Koła szprychowe Pirelli Scorpion Rally STR |
Opona tylna | 150/70 R18 M/C 70V M+S — Koła szprychowe Pirelli Scorpion Rally STR |
Długość całkowita | 2 365 mm |
Szerokość całkowita | 915 mm |
Wysokość całkowita | 1 455 mm |
Wysokość siodełka | 880mm |
Rozstaw kół | 1 590 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 16 litrów |
Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.
Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.
Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.
Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN