Aktualnie gama Tenere 700 obejmuje wersję standardową, mocniej wyglądające Tenere 700 Rally Edition oraz długodystansowe Tenere 700 World Raid. Do tych motocykli dołączyły Tenere 700 Extreme Edition i Tenere 700 Explore, z których każdy zaprojektowany jest w innym kierunku.
Początkowo wprowadzona na rynek w 2019 roku Yamaha Tenere 700 z silnikiem CP2 o pojemności 690 cm3 była do tej pory trzykrotnie ewoluowana w bardziej terenowe warianty: na rynku mamy Yamahę Tenere 700 World Raid, Rally Edition i World Rally. I choć Extreme nie ma inspirowanej zawodami nazwy, jej właściwości terenowe nie ustępują poprzednim modelom, a kierowcy z doświadczeniem motocrossowym lub enduro, którzy chcą dodatkowych osiągów w najtrudniejszym terenie, będą zadowoleni. Wersja Explore natomiast skupia się na prostocie – monochromatyczny ekran LCD w wersji na 2024 rok został zastąpiony 5-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT z łącznością ze smartfonem, dodano nowy tryb ABS dedykowany pod off-road tryb ABS a siedzenie obniżono, co sprawia że wersja Explore to idealnie wszechstronny motocykl na długie podróże.
Sprawdź, czym się różnią i który z nich będzie dla Ciebie lepszym wyborem:
1. Yamaha Tenere 700 Extreme – game changer w kategorii adventure wagi średniej
- Specyfikacja techniczna Yamaha Tenere 700 Extreme
- Zmiany w akcesoriach Yamaha Tenere 700 Extreme
2. Yamaha Tenere 700 Explore – prostota serii Tenere w off-roadowym wydaniu
- Specyfikacja techniczna Yamaha Tenere 700 Explore
- Zmiany w akcesoriach Yamaha Tenere 700 Explore
1. Yamaha Tenere 700 Extreme – game changer w kategorii adventure wagi średniej
Jazda po bezdrożach w ekstremalnym wydaniu.
Tenere 700 Extreme, jak sama nazwa wskazuje, ekstremalnie wręcz zwiększa możliwości terenowe Tenere, wykorzystując zawieszenie z wersji World Raid do smuklejszego, lżejszego i mniejszego zbiornika standardowego modelu. W pełni regulowany widelec KYB i pasujący do niego tylny amortyzator mają o 20 mm większy skok niż w standardowym motocyklu, zwiększając przód do 230 mm, a tył do 220 mm. Prześwit wzrósł o ten sam margines, z 240 mm do 260 mm.
Extreme otrzymała również tytanowe podnóżki o 35% większej powierzchni niż standardowe, aluminiowe osłony chłodnicy, przedni błotnik enduro i siedzenie rajdowe z dodatkową wyściółką o grubości 20 mm, dzięki czemu całkowita wysokość siedzenia wzrasta do 910 mm.
Dane techniczne:
- W pełni regulowany przedni widelec KYB o średnicy goleni 43 mm i skoku 230 mm
- Tylny amortyzator KYB Piggyback, skok 220 m
- Kokpit z 5-calowym ekranem TFT, 3 motywami i opcjami łączności
- Płaska, jednoczęściowa kanapa rajdowa
- Wysoko zamontowany przedni błotnik w stylu enduro
- Lekkie tytanowe podnóżki
- 4-suwowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 690 cm³
- 3-trybowy, przełączalny układ ABS
- Ergonomiczny 16-litrowy zbiornik paliwa
- Pełne oświetlenie LED i gniazdo USB
2. Yamaha Tenere 700 Explore – prostota serii Tenere w off-roadowym wydaniu
Turystyka z przygodowym pazurem w zasięgu Twojej ręki.
Dane techniczne:
- Silnik o pojemności 689 cm³, 4-suwowy, 2-cylindrowy, Chłodzony cieczą, DOHC
- Moc maksymalna 73,4 KM (54,0 kW) przy 9000 obr/min
- Rama z rur stalowych, podwójna kołyska
- 5-calowy kolorowy ekran TFT
- Zaawansowany system ABS z trzema trybami pracy
- Soczewki LED podkreślające agresywny wygląd
- Przedni widelec KYB i tylny amortyzator o zmniejszonym skoku
Oba modele to kolejny krok naprzód dla Yamahy – dwa tak różne motocykle, zorientowane na tak odmienne od siebie rodzaje kierowców to poszerzenie gamy Tenere, na które czekaliśmy. I choć oba zapewniają doskonałą dawkę adrenaliny, to każdy z nich robi to na swój sposób. Tenere 700 Extreme to strzał w dziesiątkę dla miłośników bezdroży, szukających mocnych wrażeń w terenie. Wersja Explore z kolei zachęca do dłuższych podróży, gdzie pokonane kilometry nie mają znaczenia.
Sprawdź, które Tenere będzie lepiej odpowiadało Twoim potrzebom – wpadaj do salonu na Kurzej 1 i przekonaj się na własnej skórze lub skontaktuj się z naszym specjalistą: