Yamaha ze swoimi modelami na rok 2024 po raz kolejny celuje w szczyt podium producentów motocykli. Każdy z nich jest od początku do końca przemyślany, odpowiadając na oczekiwania rzeszy kierowców nastawionych na zarówno jazdę po mieście, jak i w terenie.
Sprawdź, czego możemy się spodziewać od Yamahy w tym roku:
- Yamaha MT-09 i MT-09 SP – nowa generacja hyper nakedów, jeszcze ostrzejsze przyspieszenie i maksymalna kontrola nad motocyklem
- Yamaha XSR900 GP – ikona lat 80. w nowoczesnym wydaniu
- Yamaha Tenere 700 Explore i Tenere 700 Extreme – przełomowa prostota, wszechstronność i wytrzymałość na każdym terenie
1. Yamaha MT-09 i MT-09 SP – nowa generacja hyper nakedów, jeszcze ostrzejsze przyspieszenie i maksymalna kontrola nad motocyklem
Nowa Yamaha MT-09 w 2024 zachowuje chłodzony cieczą silnik rzędowy o pojemności 890 cm3 z DOHC, lekką ramę z odlewanego ciśnieniowo aluminium i 6-osiowy IMU z pełnym zestawem systemów wspomagających kierowcę. Dodatkowo otrzymujemy długą listę nowych funkcji, które jeszcze bardziej mają bardziej poprawić wrażenia z jazdy. MT-09 SP to natomiast jeszcze kolejny krok naprzód w kierunku doskonałego prowadzenia, imponujących osiągów i dominacji na drodze. Jego radykalna stylistyka nowej generacji, jeszcze ostrzejsze przyspieszenie i maksymalna kontrola nad motocyklem to prawdziwa jakość premium.
Warto przyjrzeć się tej linii, jeśli szukamy niezawodnego jednośladu, który zarówno wygląda zjawiskowo, jak i dostarcza niezapomnianych wrażeń.
2. Yamaha XSR900 GP – ikona lat 80. w nowoczesnym wydaniu
Yamaha XSR900 GP nawiązuje do legendarnej Yamahy YZR500, która zdobyła sześć tytułów MotoGP w latach 1984-92. Korzystając z trzycylindrowego silnika o pojemności 890 cm3, który napędza XSR900 od 2016 roku, Yamaha nawiązuje do tego, który zdominował MotoGP w późniejszych latach 80-tych. Kierowcy XSR900 GP mogą dzięki temu cieszyć się mocą 106 kM przy 10 000 obr./min i stabilną mocą czterosuwu wspomaganą przez systemy Yamahy.
Podczas gdy silnik i elektronika pozostają niezmienione w stosunku do XSR900, pierwsze skrzypce gra tu design i szczegóły nadające temu motocyklowi wyjątkowego charakteru – jego konstrukcja jest inspirowana pojazdami wyścigowymi. Stąd, na przykład, elementy umożliwiające szybki demontaż paneli bocznych, które są zabezpieczone używanymi w wyścigach szybkozłączkami (D-Ring). Takich nawiązań do “Złotej Ery” Yamahy odnajdujemy w XSR900 GP mnóstwo.
3. Tenere 700 Explore i Tenere 700 Extreme – przełomowa prostota, wszechstronność i wytrzymałość na każdym terenie
Yamaha Ténéré 700 nie ma nic do ukrycia – wszystko, co musisz wiedzieć o tym motocyklu jest widoczne na pierwszy rzut oka. Jest to najbardziej nieskomplikowany motocykl, jaki można dostać w 2024 roku i niesie to ze sobą mnóstwo zalet. Krótka lista aktualizacji, w tym 5-calowy wyświetlacz TFT, kierunkowskazy LED i ulepszone ustawienia ABS – czyli konkretne, ale po raz kolejny umieszczające Yamahę w czołówce, ulepszenia.
Określany jako „lekki motocykl przygodowy do jazdy w każdych warunkach”, Ténéré 700 Explore jest napędzany wszechstronnym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 689 cm3, który faktycznie tę obietnicę spełnia. To prosty, bezkompromisowy motocykl zorientowany na off-roadową przygodę, ale poradzi sobie także w miejskiej dżungli.
Ténéré 700 Extreme to z kolei prawdziwa wariacja na temat jazdy terenowej – Yamaha wyposaża ten model między innymi w specjalnie przykręcane bity, aby lepiej radzić sobie z wyboistym terenem. Wykorzystuje zawieszenie KYB o długim skoku z wariantu World Raid, a także mocniejsze komponenty, takie jak tytanowe podnóżki, przedni błotnik o wysokiej wytrzymałości i wygodne siedzenie z dodatkową wyściółką o grubości 20 mm, by sprawiać jeszcze więcej frajdy w czasie jazdy.