
Czy jest tu ktoś komu musimy przedstawiać tego Gościa? Wydaje nam się, że nie! Ale gdyby się tak zdarzyło, przedstawiamy krótką historię mistrza.
Wydaje mi się, że nie !! Ale gdyby się tak zdarzyło, przedstawiamy krótką historię mistrza.
Jest to postać, o której na pewno słyszał każdy, nawet osoba, która nie interesuję się wyścigami motocyklowymi. Jest to żywa legenda, która mimo swojego wieku (38lat) do dnia dzisiejszego, stawia czoło „młodym wilkom”, rywalizującym w klasie królewskiej MotoGP.
Historia słynnego „Doctora” zaczęła się już 1990 kiedy jako młody, 11 letni chłopak, pod okiem swojego ojca Grazianna Rossiego odnosił pierwsze sukcesy w klasie mini-moto.
Prawdziwe ściganie zaczęło się sześć lat później, kiedy na Aprili 125, a później na 250, brylował w mistrzostwach świata.
Tytuł legendy zyskał w sezonie 2003/2004 kiedy jako aktualny mistrz świata MotoGP, w barwach Hondy oznajmił, że odchodzi i przenosi się do Yamahy. Był to ogromny szok dla wszystkich.
Sam zainteresowany stwierdził, że czuje się uwięziony w zespole Hondy. Stąd też gest, który przeszedł do historii- po ostatnim wyścigu na motorze Hondy, Rossi przykuł się do wielkiej kuli więziennej, niczym postać z kreskówek, a po przejechaniu z nią okrążenia odciął ją. Symbolizowało to uwolnienie się- a tą wolność zyskał właśnie u Yamahy.
Mamy 2004 rok – Yamaha buduje wraz z Rossim motocykl, na którym wygrywa inauguracyjny wyścig, a następnie cały sezon, a nawet dwa.
W 2011 roku Włoch przenosi się do Ducati, ale możemy to nazwać przelotnym romansem trwającym tylko dwa sezony, bo w 2013 roku Valentino wraca do Yamahy i kontynuuje swoją przygodę do dziś. Dzielnie walczy by zdobyć swój upragniony 10 tytuł.
Jako autoryzowany dealer Yamahy pragniemy Was zaprosić, abyście osobiście zobaczyli co Rossi wraz z zespołem stworzyli przez 11 wspólnych sezonów. Już 5 kwietnia motocykl pojawi się w salonie przy ulicy Kurzej 1 w Szczecinie i będzie tam tylko jeden dzień! Także piszcie zwolnienia, załatwiajcie przepustki, albo poproście mamę o usprawiedliwienie, bo nie możecie przegapić takiej okazji!!
Po więcej informacji zapraszamy na naszego Facebooka
Podstawowe dane motoru Rossiego:
Wiemy dobrze, że motocykl jest o pojemności 1000cm3
Moc – ok 250 KM
Waga – ok 157 kg
Jak sami zauważyliście są to przybliżone suche dane, które tak na prawdę zmieniają się z rundy, na rundę MotoGP.
Ustawienia motocykla oraz moc pozwalają na optymalne przygotowanie motocykla pod dany tor, np. na torze o dużej ilości zakrętów ważniejsze jest przyspieszenie, niż sama prędkość motocykla. Pamiętajcie, to są prototypy i nowinki wprowadzane w nich są tajemnicą- konkurencja nie śpi 🙂