
Sprawdź najważniejsze informacje o modelu, zobacz zdjęcia oraz dane techniczne. Jeśli wahasz się przed zakupem motocykla, ten artykuł powinien rozwiać twoje wątpliwości.
Motocykl wprowadził niemałe zamieszanie w swojej kategorii. Zespół Suzuki niedawno przedstawił światu maszynę, która łączy ze sobą dynamiczną i komfortową jazdę z wyścigowymi osiągami klasy Superbike.
Warto też wspomnieć o wyjątkowej stylistyce, bogatym wyposażeniu oraz funkcjonalności. Wszystko wskazuje na to, że nowy GSX-S 1000 GT to motocykl skazany na sukces.
Jeśli wahasz się przed zakupem modelu, w tym artykule znajdziesz wszystkie potrzebne informacje, które rozwieją twoje wątpliwości.
Sprawdź:
1. Najważniejsze cechy Suzuki GSX s 1000 gt
1. Najważniejsze cechy Suzuki GSX s 1000 gt
Widać, że Suzuki mocno wsłuchało się w głosy entuzjastów. Powstała maszyna, która nie tylko doskonale radzi sobie na długich trasach z pasażerem, ale także dostarczy rewelacyjnych emocji przy sportowej jeździe w pojedynkę.
Prawdziwy motocykl klasy GT
Idealna mieszanka osiągów, zwrotności i stateczności przy wysokich prędkościach jazdy. Motocykl jest komfortowy i nie trudno go kontrolować.
Niezwykle zaawansowany układ sterowania, jednak bardzo intuicyjny w obsłudze.
Cechy GSX s 1000 gt — Silnik
Mamy tu do czynienia z 4-cylindrowym, rzędowym, chłodzonym cieczą silnikiem DOHC o pojemności 999 cm3. Płynnie rozwija moc w szerokim zakresie prędkości obrotowych. To oznacza, że nie tylko czeka nas komfortowa jazda przy typowych codziennych prędkościach, ale również przy znacznie wyższych obrotach silnika np. podczas jazdy autostradą.
Dzięki elektronicznym układom sterowania odczujemy maksymalną przyjemność z dynamicznego przyspieszania charakterystycznego dla motocykli sportowych.
Wszystko oczywiście spełnia normy Euro 5.
Cechy GSX s 1000 gt – Elektronika
Motocykl został wyposażony w system wspomagania jazdy S.I.R.S. (Suzuki inteligent ride system).
W pakiet wchodzi:
- Funkcja wyboru trybu jazdy — SDMS;
- Układ kontroli trakcji — STCS;
- Nowy, elektroniczny układ sterowania przepustnicą — lepsze panowanie nad motocyklem i liniowe rozwijanie mocy;
- Dwukierunkowy Quickshifter – szybka, płynna i pewna zmiana biegu;
- Tempomat – pozwala poruszać się ze stałą prędkością bez poruszania manetką
- Układ łatwego rozruchu SESS (Suzuki Easy Start System) – umożliwia rozruch silnika za pomocą jednego przycisku
- Wspomaganie przy niskiej prędkości Low RPM Assist
Warto jeszcze dodać, że funkcję kokpitu pełni nam 6,5″ wyświetlacz TFT-LCD z możliwością połączenia go ze smartphonem.
Cechy GSX s 1000 gt — Podwozie
Konstrukcja dwubelkowej ramy ze stopu aluminium daje nam doskonałą zwrotność i trzymanie się drogi. Zapewnia to wysoki komfort jazdy podczas dłuższych podróży.
Szerszy rozstaw manetek oraz lepsza pozycja kierownicy razem z konstrukcją nowego siedziska daje nam wyjątkowo komfortową pozycję na motocyklu. Dzięki temu możemy liczyć na mniejsze zmęczenie podczas jazdy turystycznej lub sportowej.
Możliwe do regulacji tylne zawieszenie z mechanizmem dźwigniowym dodatkowo poprawia zwrotność motocykla.
Większa pojemność zbiornika – 19 litrów oraz zredukowane zużycie paliwa zapewniają mu bardzo daleki zasięg.
Układ ABS (Antilock Brake System) doskonale zapobiega blokowaniu się kół. Znakomicie utrzymuje stateczność podczas hamowania.
2. Zdjęcia motocykla GSX-s 1000 GT
Nie ma wątpliwości, że motocykl prezentuje się rewelacyjnie. Suzuki jasno twierdzi, że sam wygląd jest nową twarzą osiągów i turystyki motocyklowej. Podkreśla sportowy wygląd, który symbolizuje prędkość i zwrotność.
Warto wspomnieć, że przy stylistyce dużą rolę odegrała walka o maksymalną aerodynamiczność motocykla. Cała konstrukcja doskonale zmniejsza opór powietrza i uspokaja wszelkie zawirowania.
3. Dane techniczne Suzuki GSX-s 1000 GT
Długość całkowita | 2115 mm |
Szerokość całkowita | 795 mm |
Wysokość całkowita | 1180 mm |
Rozstaw osi | 1460 mm |
Prześwit | 140 mm |
Wysokość siedzenia | 810 mm |
Masa własna | 226 kg |
Typ silnika | Czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, rozrząd DOHC |
Średnica cylindra x skok tłoka | 73,4 mm x 59,0 mm |
Pojemność skokowa | 999 cm3 |
Moc maksymalna | 112kW (152 KM) / 10,000 obr./ min |
Maksymalny moment obrotowy | 106Nm / 9,500 obr./min |
Stopień sprężania | 12,2 : 1 |
Zasilanie w paliwo | Wtrysk paliwa |
Rozrusznik | Elektryczny |
System smarowania | Z mokrą miską |
Przekładnia | 6-biegowa z zazębieniem stałym |
Zawieszenie – Przód | Odwrócony widelec, sprężyny walcowe, tłumienie olejowe |
Zawieszenie – Tył | Dźwigniowe, sprężyny walcowe, tłumienie olejowe |
Kąt pochylenia główki ramy / wyprzedzenie | 25° / 100mm |
Hamulce – Przód | Tarczowe, podwójne |
Hamulce – Tył | Tarczowe |
Opony – Przód | 120/70ZR17M/C (58W) bezdętkowa |
Opony – Tył | 190/50ZR17M/C (73W) bezdętkowa |
System zapłonu | Elektroniczny |
Pojemność zbiornika paliwa | 19 l |
GSX-S 1000 GT to rewelacyjna maszyna, która wstrząsnęła kategorią sportowo-turystyczną. Model zachwyca komfortem oraz lekkością w prowadzeniu. Każdy, kto chce łączyć uroki dalekich podróży oraz sportowych emocji będzie zadowolony z tego motocykla.