
Poznaj KTM Super Adventure 1290 S 2021 - motocykl godny XXI w. Sprawdź informacje, powszechną opinię kierowców oraz dane techniczne. Zobacz także zdjęcia. Tutaj znajdziesz wszystko, co warto wiedzieć o tej maszynie.
W 2021 roku KTM zaprezentowało nowego Super Adventure 1290 S. Za nami tysiące przejechanych kilometrów i masa testów. Motocykl przede wszystkim daje nam dużo do myślenia. Starając się wskazać wady, dochodzimy do wniosku, że kończy się pewna era. Kiedyś motocykle można było ze sobą porównywać i wskazywać ich różne mankamenty.
Teraz patrząc na Super Adventure 1290 S od KTMa możemy jedynie wskazać cechy, które najbardziej cieszą. To po prostu rewelacyjna maszyna.
W tym artykule opowiemy o wprowadzonych zmianach w modelu. Przedstawimy opinię kierowców, dane techniczne i zdjęcia. Wszystkie najważniejsze informacje o Super Adventure 1290 S znajdziesz tutaj.
1. KTM Super Adventure 1290 S — Najważniejsze informacje
2. Recenzja — Super Adventure 1290 S
3. Dane techniczne — Super Adventure 1290 S
4. Zdjęcia motocykla — Super Adventure 1290 S
1. KTM Super Adventure 1290 S — Najważniejsze informacje
W tej części omówimy najważniejsze zmiany, jakie prowadzono do modelu z 2021 roku. Omówimy też najważniejsze cechy motocykla.
Silnik – Super Adventure 1290 S
Motocykl definitywnie powstał z myślą o szybkim pokonywaniu kilometrów. Silnik V-Twin o mocy 160 KM oraz momencie obrotowym 138 Nm zapewnia doskonałe wrażenia. Zespół KTM doskonale rozumie, że w jeździe terenowej najlepiej sprawdzają się silniki z małą liczbą cylindrów. Wciąż starają się udowodnić, że V2 to najlepszy wybór dla turystów. Trzeba przyznać, że wychodzi im to naprawdę nieźle.
Silnik obecnie zbiera pochwały jako
- najmniejszy
- najlżejszy
- najwydajniejszy
oczywiście w swoim segmencie.
Jest również bardziej ekologiczny i spełnia normy EURO5. Niezwykle niskie zużycie paliwa daje nam oszczędność przy każdym przejechanym kilometrze.
Prawdopodobnie wiele osób zauważyło spadek o całe 2 Nm. KTM walcząc o spełnienie wszelkich norm emisji spalin, przekonstruował wtrysk, dolot oraz stworzył nowe mapy zapłonu. W praktyce zadziałało to na korzyść. Silnik szybciej oferuje więcej Nm, przez co ma się wrażenie, że jest nawet mocniejszy.
Rama – Super Adventure 1290 S
Nowa, zmodernizowana lekka rama kratowa ze stali chromowo-melibdenowej.
Główka jest teraz o 15 mm bliżej kierowcy, przez co silnik musiał zostać obrócony o kilka stopni. Ze względu na to nie było już miejsca na pojedynczą chłodnicę i teraz mamy 2 mniejsze. Ułożone jak w maszynach crossowych, dzięki czemu powietrze z chłodnic kierowane jest na zewnątrz, a nie w stronę kierowcy.
Warto dodać, że jedna chłodnica odpowiada za jeden cylinder, co sprawia, że silnik od strony kierowcy będzie grzał się mniej.
To jednak nie wszystko! Nowa rama pomocnicza jest niższa w miejscu siedzenia kierowcy. Obniżyło to siedzisko, które możemy regulować.
Zmiany w geometrii — Super Adventure 1290 S
Teraz maszyna jest krótsza z przodu oraz ma ostrzejszy kąt główki ramy. By zachować doskonałą stabilność na zakrętach przy wyższych prędkościach, wydłużono wahacz o 15 mm. Koła względem kierowcy są jakby bardziej do tyłu, dzięki czemu łatwiej jest nam dociążyć przednie koło. Daje to kierowcy lepszą kontrolę, a sam motocykl stał się bardzo zwrotny.
Finalnie na zakrętach KTM Super Adventure 1290 S radzi sobie fenomenalnie. Zachowuje też rewelacyjną przyczepność.
Tempomat — Super Adventure 1290 S
System działa doskonale i pozwala się odprężyć przed trudniejszymi odcinkami trasy. Nawet jeśli nagle np. przy zakręcie pojazd przed nami znika, motocykl nie przyspieszy gwałtownie do przodu. Tempomat dostosowuje przyśpieszenie i hamowanie do kąta złożenia.
2. Recenzja — Super Adventure 1290 S
Według opinii motocyklistów maszyna wzbudza rewelacyjne emocje. Często pytanym ciężko jest powiedzieć coś więcej niż — Poprostu „Świetnie się nim jeździ„. Dzięki możliwościom, jakie motocykl nam oferuje, bardzo ciężko jeździć z głową. KTM Super Adventure 1290 S aż rwie się do jazdy i korzystania z jego mocy.
Kolejną bardzo mocną stroną motocykla jest skrzynia biegów, która „chodzi jak marzenie” i nic dziwnego, ponieważ wyprodukowana została przez PUNK. Obecnie topową firmę produkującą między innymi elementy silników do F1.
Motocykl turystyczny zaprojektowany jak do wyścigów pod względem serwisowania, czyli wszystko wygodnie i na wierzchu.
Rewelacyjne zawieszenie sprawia, że czujemy się „wryci w asfalt”.
Bardzo przejrzysty i logiczny wyświetlacz — do tego stopnia, że praktycznie nie trzeba znać języka, żeby potrafić obsłużyć ten sprzęt.
Całość może wydawać się przesłodzona. Nie każdy musi uwierzyć, że Super Adventure 1290 S jest aż tak dobrą maszyną i doskonale to rozumiemy. Wszystkich motocyklistów, którzy mają wątpliwości, zapraszamy do przetestowania motocykla.
Wynajmij KTM Super Adventure 1290 S w Moto46 Rent
3. Dane techniczne — Super Adventure 1290 S
SILNIK
MOMENT OBROTOWY – 138 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW – 6-biegowa
CHŁODZENIE – Chłodzenie cieczą
MOC W KW – 118 kW
ROZRUSZNIK – Rozrusznik elektryczny
SUW – 71 mm
ŚREDNICA – 108 mm
SPRZĘGŁO – Załączane hydraulicznie sprzęgło poślizgowe PASC (TM)
EMISJA CO2 – 134 g/km
POJEMNOŚĆ SKOKOWA – 1301 cm³
EMS – Keihin EMS z RBW i tempomatem, zapłon podwójny
DESIGN – 2-cylinder, 4-stroke, V 75°
ZUŻYCIE PALIWA – 5.7 l/100 km
SMAROWANIE – Układ smarowania z wymuszonym przepływem oleju z 3 pompami oleju
PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) – 23 l
ABS – Bosch 10.3ME Combined-ABS (z Cornering-ABS i trybem offroad, odłączany)
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ – 320 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ – 267 mm
ŁAŃCUCH – 525 Pierścień X
MASA WŁASNA – 220 kg
KONSTRUKCJA RAMY – Rama rurowa przestrzenna ze stali chromowo-molibdenowej, malowana proszkowo
PRZEŚWIT – 223 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA – 849 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY – 65.3 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) – 200 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) – 200 mm
4. Zdjęcia motocykla — KTM Super Adventure 1290 S