
Zobacz naszą listę TOP 3 motocykli turystycznych! Modele wybraliśmy na podstawie najważniejszych cech dla maszyn tej klasy. Jeśli myślisz o uprawianiu turystyki motocyklowej, to zdecydowanie warto rozważyć jedną z tych opcji.
Pora na przygodę! Tylko czym? Jaki turystyk będzie najlepszym wyborem w 2023 roku? Wytypowaliśmy 3 motocykle, które naszym zdaniem bezdyskusyjnie zasługują na pierwsze miejsce.
Na co przede wszystkim zwróciliśmy uwagę?
Komfort (czeka nas wiele godzin w „siodle”), zużycie paliwa, pojemność zbiornika, udogodnienia wspomagające kontrolowanie motocykla, silnik i jego uniwersalność pod względem terenu.
Czyli wszystko, co najważniejsze w przypadku turystyków. Każdy z wybranych modeli w czymś jest wyjątkowo lepszy niż pozostałe, pytanie, co jest indywidualnie najważniejsze dla Ciebie?
Przejdźmy zatem do naszej listy TOP 4 motocykle turystyczne na 2023 rok.:
1. Yamaha – XTZ700 Ténéré 2023 – Maszyna do zadań specjalnych
Zespół Yamaha nie raz udowadniał, że potrafi robić świetne motocykle. Nie inaczej jest z modelem XTZ700 Ténéré. W skrócie ta 204 kilogramowa maszyna ma wszystko, co powinien mieć porządny adventure, którym wiedziesz wszędzie.
Komfort jazdy – XTZ700 Ténéré
Czy jest wygodnie? Zacznijmy od pozycji kierowcy na motocyklu – Wyprostowana i wygodna. Motocykliści nieco poniżej 190 cm wzrostu mawiają, że mogłoby być odrobinę wyżej (oczywiście mowa tu o wersji standardowej. Jest możliwość wymiany siodła), jednak dla większości jest idealnie.
Co do ergonomii i przycisków wszystko jest tam, gdzie powinno i motocykl pod tym względem zachowuje wszelkie standardy.
Ciekawostką jest i dla niektórych fajną opcją może okazać się fabryczne zamontowane gniazdo zapalniczki. (daje nam to też możliwość zamontowania sobie gniazda USB, jeśli komuś zależy na gadżetach i możliwości podładowania telefonu).
Silnik – XTZ700 Ténéré
Yamaha i tutaj nie zawiodła – silnik CP2 jest fenomenalny. Motocykl jest zdecydowanie żwawy i dynamiczny. Da się to odczuć nawet z pełnym obładowaniem. Odkręcanie manetki natychmiast spotyka się z reakcją na kole. Maszynę prowadzi się niezwykle lekko, za co duży plus.
Tak to się prezentuje od strony technicznej:
Typ silnika | Rzędowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy |
Pojemność | 689 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 80 mm x 68,6 mm |
Stopień sprężania | 11,5 : 1 |
Moc maksymalna | 54 kW (73 KM) przy 9000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 68,0 Nm przy 6 500 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
Układ zasilania | Układ elektronicznego wtrysku paliwa |
Układ zapłonu | TCI |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | łańcuch |
Spalanie i zasięg – XTZ700 Ténéré
Mamy tutaj 16 litrowy zbiornik i spalanie około 4,5l / 100 km. Spokojnie pokonamy nawet 350 km dystansu.
Wyposażenie wspomagające jazdę – XTZ700 Ténéré
Przede wszystkim system ABS, który można wyłączyć w dowolnym momencie (oczywiście polecamy tego nie robić na zwykłej drodze).
Znajdziemy też czujnik przechylenia, dzięki któremu motocykl wie, kiedy się przewrócił i kiedy ma się wyłączyć.
System automatycznego gaszenia silnika – jeśli będzie chodził na jałowym biegu przez 20 minut.
To maszyna, która dowiezie Cię wszędzie. Zdolna sprostać nawet ekstremalnym warunkom terenowym.
Czy XT700 jest właśnie dla Ciebie? Dowiedz się więcej o modelu i sprawdź cenę Tutaj – https://www.moto46.pl/yamaha/motocykle/adventure/xtz700-tenere-2023/
2. Suzuki – V-Strom DL1050XT – Mocny kompan do twoich przygód
Naszym zdaniem na ten moment jedna z najlepszych propozycji motocykli turystycznych na rynku. Przez wielu ochrzczony „mistrzem przygody”.
Komfort jazdy – V-Strom DL1050XT
Z początku trochę zaskoczenie. Pierwsze odczucie, kiedy siadamy za sterami… inne niż w przypadku niektórych enduro. Maszyna jest smuklejsza i nie wydaje się tak potężna, ale oczywiście nie jest mankament. Pozycja bardzo wygodna. Warto też docenić, że można regulować wysokość kanapy o 2 cm i zaznaczyć fajną nowość w V-Stromie DL1050XT – mianowicie regulowane szyby w zakresie 50 mm i mamy 11 ustawień.
Chwalimy tutaj zdecydowanie skuteczność osłony przed wiatrem.
W tym modelu również możemy znaleźć gniazdo zapalniczki pod siedzeniem i gniazdo USB w kokpicie. Ukłon w stronę Suzuki za to.
Silnik – V-Strom DL1050XT
Mamy tutaj V2 o pojemności 1037 ccm. Bardzo żwawy i podczas jazdy autostradom na najwyższych obrotach jedziemy jak po sznurku. Nie odczujemy żadnej nerwowości. Jednak maszyna najbardziej lśni, kiedy przychodzi o pokonywania wąskich i krętych zakrętów.
Znakomita prędkość, łatwe prowadzenie i mocny kop na wyjściach z zakrętów. Oczywiście to wszystko to też zasługa rewelacyjnego zawieszenia.
Od strony technicznej wygląda to następująco:
Silnik: | 4-suwowy, V2 90O, 4 zawory na cylinder, rozrząd DOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchem, smarowanie z mokrą miską olejową. |
Przeniesienie napędu: | hydrauliczne sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia sześciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem. |
Średnica cyl. x skok tłoka | 100 x 60 mm |
Pojemność skokowa | 1037 cm3 |
Stopień sprężania | 11,5:1 |
Moc maks. | 107 KM (79 kW) przy 8500 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 100 Nm przy 6000 obr/min |
Spalanie i zasięg – V-Strom DL1050XT
Średnio będziemy palić około 5l/100 km o ile nie będziemy szaleć. Jeśli jednak chcesz dać mu popalić to trzeba liczyć się z tym, że nawet do 8l / 100 km może wypić.
Jednak co dobre, to aż 20 litrowy zbiornik paliwa. Czyli średnio na V-Stromie DL1050XT mamy zasięg 400 km.
Dobry wynik!
Wyposażenie wspomagające jazdę – V-Strom DL1050XT
Mamy tutaj system kontroli trakcji i ABS z możliwością regulacji. Najciekawszym udogodnieniem poprawiającym bezpieczeństwo jest – Slope Dependent Control System, który zadba o rozłożenie siły hamowania tak, aby zapobiegać oderwaniu się tylnego koła od podłoża. Przede wszystkim w trakcie hamowania na stromym zjeździe jest to przydatne.
Jeśli szukasz mocnego kompana do swoich podróży V-Strom DL1050XT jest tym, czego szukasz.
Gotów na przygode z V-Strom DL1050XT? Zapraszamy tutaj – https://www.moto46.pl/suzuki/sport-enduro-tourer/v-strom-dl1050xt-2020/
3. KTM – 1290 Super Adventure S – Niemal idealny
Najpierw krótko ta maszyna to doskonała odpowiedź na obecne potrzeby kierowców. W tym motocyklu po prostu ciężko dopatrzeć się jakichkolwiek mankamentów i to nie jest przesada.
Komfort jazdy – 1290 Super Adventure S
Tutaj w siodle na prawdę można spędzić cały dzień. Dość twarda kanapa z przeciwślizgowymi tkaninami robią robotę. Wysokość kanapy, podnóżków klamek i szyby można regulować co na bardzo duży plus. Zdecydowana większość motocyklistów znajdzie ustawienia idealne dla Siebie.
Co ciekawe szyby regulujemy za pomocą pokręteł. Kierowcy zwracają uwagę na niesamowitą stabilność. Tę maszynę naprawdę ciężko wytracić z równowagi.
Silnik – 1290 Super Adventure S
Co można powiedzieć o sercu tego motocykla? Po pierwsze sama maszyna definitywnie powstała z myślą o szybkim pokonywaniu kilometrów. Silnik V-Twin o mocy 160 KM oraz momencie obrotowym 138 Nm zapewnia nam doskonałe wrażenia. Warto dodać, że spełnia normy EURO 5.
Moto jak to rasowy KTM nie pogniewa się za wysokie obroty. Szybki i precyzyjny na pełnej…, a jak zwolnisz, docenisz jak lekko i cicho ta maszyna może się zachowywać. Absolutnie świetne wrażenia.
Dane techniczne silnika:
Silnik: | 2-cylinder, 4-stroke, V 75° |
Moment obrotowy | 138 Nm |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Chłodzenie | Chłodzone cieczą |
Moc w KW | 118 kW |
Rozrusznik | Rozrusznik elektryczny |
SUW | 71 mm |
Sprzęgło | Załączane hydraulicznie sprzęgło poślizgowe PASC (TM) |
Pojemność skokowa | 1301 cm³ |
Spalanie i zasięg – 1290 Super Adventure S
Jest dobrze jak na takiego potwora – średnio palimy 5,5 l na 100 km co przy 23 l zbiorniku daje nam zasięg, około 420 km.
Wyposażenie wspomagające jazdę – 1290 Super Adventure S
Kontrola trakcji? Jest! ABS? Oczywiście, że tak i nawet zaciekawić może funkcja pracy w trybie offroad.
Mamy tutaj jeszcze MTC Spin Adjuster, czyli nakładka do kontroli poziomu poślizgu koła oczywiście można regulować.
Naszym zdaniem najciekawszy jest adaptacyjny tempomat, który działa w szosowych trybach jazdy. Co to robi? Krótko – ma za zadanie odciążać kierowcę przy długich i żmudnych przejazdach.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o KTM – Super Adventure S zapraszamy do tego artykułu – https://www.moto46.pl/aktualnosci-i-promocje/super-adventure-1290-s-turystyk-idealny/
Jesteś zainteresowany modelem? Sprawdź cenę i szczegóły tutaj – https://www.moto46.pl/ktm/travel/1290-super-adventure-s-2021/
Mamy nadzieję, że zgadzasz się z naszą listą najlepszych motocykli turystycznych. Jak pewnie zawuważyłeś/aś mamy tu Yamahę, która spośród nich najlepiej spisuje się w trudnym terenie, KTMa który najlepiej radzi sobie na szosie i długich dystansach oraz Suzuki, które jest gdzieś pomiędzy będąc najabardziej uniwersalnym wyborem. Wszystkie 3 są rewelacyjnymi motocyklami, które będą doskonałymi kompanami podczas twoich przygód.