
Najszybszy motocykl produkowany przez markę Kawasaki z rekordem prędkości - 400 km/h. Sprawdź najważniejsze informacje o modelu i poznaj sukcesy tej maszyny.
Kawasaki H2R to najszybszy motocykl produkowany przez tę markę, zaprojektowany z myślą o wyścigach i jazdach na torze. Jego potężny silnik, zaawansowane rozwiązania techniczne i nowoczesny wygląd sprawiają, że jest on jednym z najbardziej imponujących motocykli na rynku.
W tym artykule zgromadziliśmy najważniejsze informacje o tym modelu.
Poznaj:
1. Cechy Kawasaki H2R
Kawasaki H2R to jeden z najszybszych motocykli na świecie, osiągający prędkość ponad 400 km/h. Zaprojektowany oczywiście z myślą o wyścigach i jazdach na torze.
Niesamowite osiągi tej maszyny są możliwe dzięki potężnemu silnikowi o pojemności 998 cm³, który generuje moc aż 326 KM. Chłodzony cieczą, 4-suwowy, czterocylindrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dodatkowo silnik jest wspierany przez system superkompresji, co pozwala mu osiągać tak wysokie prędkości.
H2R jest również wyposażony w szereg zaawansowanych rozwiązań technicznych, takich jak:
- elektronicznie sterowana przekładnia
- elektroniczny układ wtrysku paliwa
- elektroniczny system zawieszenia
Wszystko to pozwala na optymalizację osiągów motocykla i zapewnienie maksymalnej wydajności.
Oprócz wysokiej mocy i zaawansowanych rozwiązań technicznych ta niezwykła maszyna cechuje się również nowoczesnym wyglądem i aerodynamiczną sylwetką.
Posiada również szereg systemów bezpieczeństwa, takich jak ABS i kontrola trakcji, które pozwalają na lepszą kontrolę nad motocyklem podczas jazdy.
Kawasaki H2R to najszybszy motocykl produkowany przez tę markę, zaprojektowany z myślą o wyścigach i jazdach na torze. Jego potężny silnik, zaawansowane rozwiązania techniczne i nowoczesny wygląd sprawiają, że jest on jednym z najbardziej imponujących motocykli na rynku.
2. Historia Kawasaki H2R
Inspiracją dla projektu były motocykle sportowe z lat 60. i 70. XX wieku, które słynęły z potężnych silników i wysokich osiągów. H2R jest ulepszoną wersją tych motocykli, wyposażoną w nowoczesne rozwiązania techniczne.
Motocykl niestety nie jest dostępny dla konsumentów detalicznych. Przeznaczony jest wyłącznie do użytku na torze i nie może być używany na drogach publicznych.
Sukcesy motocykla Kawasaki H2R
Jednym z ważniejszych jest rekord prędkości na torze wyścigowym, który został ustanowiony przez kierowcę zespołu Kawasaki Racing Team, Ken’ichiego Fukui.
W 2015 roku Fukui osiągnął prędkość ponad 400 km/h na motocyklu H2R na torze w japońskim mieście Suzuka. Co ciekawe rekord został ustanowiony przy użyciu specjalnej opony Bridgestone.
H2R ma również na swoim koncie sukcesy w różnych wyścigach motocyklowych, takich jak:
- Suzuka 8 Hours,
- Isle of Man TT
- Pikes Peak International Hill Climb
W wyścigu Suzuka 8 Hours zespół Kawasaki Racing Team zdobył złoty medal za pierwsze miejsce w kategorii Superbike w latach 2015, 2016 i 2018. W Isle of Man TT H2R osiągnęła rekord prędkości na odcinku publicznej drogi w 2018 roku, osiągając prędkość ponad 300 km/h. W Pikes Peak International Hill Climb H2R zajęła pierwsze miejsce w kategorii motocykli w 2018 roku.
Oprócz tych sukcesów H2R jest również często wykorzystywana do rekordów prędkości i pokazów na torach wyścigowych na całym świecie.
3. Dane techniczne Kawasaki H2R
Silnik H2R:
- Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy ze sprężarką doładowującą
- Pojemność skokowa silnika 998 cm³
- Średnica x skok 76 x 55 mm
- Stopień sprężania 8.3:1
- Układ zaworów 16 zaworów DOHC
- Układ paliwowy Wtrysk paliwa: Ø 50 mm x 4 z podwójnym wtryskiem
- Zapłon Elektroniczny
- Układ rozruchowy Elektryczny
- Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
Hamulce i zawieszenia H2R:
- Hamulce przednie — Podwójne tarcze pół-pływające, 330 mm. Zacisk: podwójny montowany radialnie, Brembo M50 monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
- Hamulce tylne — Pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk: 2-tłoczkowy
- Zawieszenie przednie – Widelec odwrócony, 43 mm z tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
- Zawieszenie tylne – Nowy Uni-Trak, Öhlins TTX36 z gazowym amortyzatorem, zbiornikiem kombinowanym, dwuzakresowe (prędkość duża/ mała) tłumienie dobicia, tłumienie odbicia, regulacja napięcia wstępnego i sprężyny top-out
Osiągi Kawasaki H2R:
- Moc maksymalna 228 kW {310 KM} / 14,000 obr./min
- Moc maksymalna z powietrzem RAM 240 kW {326 KM} / 14,000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy 165 N•m {16.8 kgf•m} / 12,500 obr./min
- Przełożenie 6-biegowa, pierścieniowa
- Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
Rama i wymiary Kawasaki H2R:
- Typ ramy Kratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie z płytą montażową wahacza
- Ślad 108 mm
- Skok zawieszenia, przednie 120 mm
- Skok zawieszenia, tylne 135 mm
- Opona, przednia 120/600 R17
- Opona, tylna 190/650 R17
- Kąt skrętu L/P 27° / 27°
- Dł x Szer x Wys 2,070 x 850 x 1,160 mm
- Rozstaw osi 1,450 mm
- Prześwit pod pojazdem 130 mm
- Pojemność zbiornika paliwa 17 litrów
- Wysokość siedzenia 830 mm
- Masa pojazdu gotowego do użytku Tbc