Facebook
Sklepmoto46.pl Otomoto Allegro

Jaki motocykl na A2 wybrać? Poradnik na 2024

16.02.2024
HD- Promocja KTM - Taniej nowe enduro lub voucher 4500 zł (1)

Zdałeś prawo jazdy A2? Wspaniale, gratulacje! Czas wybrać motocykl, który będzie spełniał odpowiednie normy. Takich jednośladów dostępnych na rynku jest mnóstwo, ale nie martw się - pomożemy Ci znaleźć taki, który idealnie spełni Twoje potrzeby. Przyjrzyjmy się czterem propozycjom od topowych producentów, na które warto zwrócić uwagę w 2024.

  1. Prawo jazdy A2 – najważniejsze informacje
  2. Motocykle pod prawo jazdy kategorii A2 – nasze propozycje
    • Kawasaki Eliminator 500 – przystępny motocykl z silnikiem sportowym Kawasaki Ninja 500
    • Kawasaki Versys-X 300 – połączenie mocy i wszechstronności idealne dla entuzjastów wypadów za miasto
    • Yamaha MT-03 – Agresywny naked z mocą i charakterem, zapewniający mnóstwo radości z jazdy
    • KTM 390 Duke – Mocniejszy silnik i ulepszone podwozie dla entuzjastów jazdy bez kompromisów

 

1. Prawo jazdy A2 – najważniejsze informacje

Skupmy się najpierw na tym, jakie parametry i warunki musi spełnić Twój motocykl, jeśli masz na swoim koncie zdane prawo jazdy A2.

→ Wiek: prawo jazdy możesz zdawać tuż po ukończeniu 18 roku życia, a kurs rozpocząć już na trzy miesiące przed urodzinami. Oznacza to, że w swojej perspektywie masz rozpoczęcie motocyklowej przygody znacznie wcześniej, bo aż 6 lat, niż gdybyś zdecydował się na prawo jazdy kategorii A, gdzie do egzaminu podejść można w wieku dopiero 24 lat. Przewaga kategorii A2 leży także w fakcie, że jeśli je już zdasz, o kategorię A masz możliwość starać się już po dwóch latach. Takim właśnie sposobem jesteś cztery sezony do przodu niż motocykliści bez prawa jazdy A2, czekający na swoje 24 urodziny.

→ Moc motocykla: jednoślad, który wybierzesz po zdaniu prawa jazdy kategorii A2, nie może być mocniejszy niż 35 kW (47,58 KM).

→ Stosunek mocy do masy własnej: jest jeszcze jeden warunek, który motocykl zaliczający się do dopuszczalnych do jazdy w kategorii A2 musi spełniać – jest to odpowiedni stosunek jego mocy do masy własnej. Nie może on przekraczać 0,2 kW/kg. Skąd takie wymaganie? Tłumacząc najprościej, chodzi o to, by młody, niedoświadczony kierowca dostał w swoje ręce jednoślad, którym będzie się mógł bezpiecznie poruszać, a nie wyczynowy motocykl o niskiej masie.

 

2. Motocykle pod prawo jazdy kategorii A2 – nasze propozycje

Wiemy już, jakie warunki musi spełniać motocykl, byś mógł nim jeździć po uzyskaniu prawa jazdy kategorii A2. Kolejnym krokiem jest zakup odpowiedniego jednośladu – sprawdźmy, co może Cię zainteresować w 2024 roku.

Kawasaki Eliminator 500 – przystępny cruiser z silnikiem sportowym Kawasaki Ninja 500

Nowy Eliminator 500 to przyjazny i łatwy w prowadzeniu motocykl o mocy 44,8 KM, idealny dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2, oferujący połączenie estetyki cruisera z silnikiem motocykla sportowego.

W 2024 roku Eliminator powraca. Długa, niska sylwetka, połączenie estetyki cruisera z silnikiem motocykla sportowego zaczerpniętego z Kawasaki Ninja 500 – nowy Eliminator jest przystępnym i łatwym w prowadzeniu jednośladem, zgodnym z normami prawa jazdy kategorii A2.

Eliminator swój równoległy silnik typu twin o pojemności 451 cm3 dzieli z nowymi modelami sportowymi Kawasaki Ninja 500 i Z500. Moc szczytowa wynosi 44,8 KM przy 9000 obr / min i choć jest to silnik z motocykla sportowego, nie wydaje się agresywny ani wymagający wobec kierowcy. Jest natomiast łagodny w obejściu i łatwy w jeździe.

Eliminator 500 to motocykl o długiej i niskiej konstrukcji. Wynika to zarówno z rozstawu osi wynoszącego 1520 mm, jak i niewielkiej wysokości siedzenia wynoszącej zaledwie 735 mm. Biorąc pod uwagę młody wiek statystycznego posiadacza prawa jazdy A2, jest to zaleta – większość kierowców może z łatwością postawić obie stopy płasko na ziemi, a dla osób o szczególnie niskim wzroście istnieje opcja obniżenia siedzenia jeszcze bardziej.

Ten model od Kawasaki stanowi przyjazne i przystępne wprowadzenie do świata motocykli o średniej pojemności. Niemal każdy element sprawia wrażenie, jakby projektanci Kawasaki od samego początku starali się ułatwić jazdę nim najbardziej jak to tylko możliwe. Dźwignia sprzęgła jest tak lekka, że można się zastanawiać, czy nie zapomniano o podłączeniu linki. Reakcja przepustnicy jest bezbłędnie miękka i płynna. Silnik oferuje liniową, przewidywalną moc, całkowicie pozbawioną często zniechęcającego dramatyzmu. Skrzynia biegów nie wymaga niczego więcej niż lekkiego ruchu i już pozwala pewnie zmieniać biegi. Wszelkie przełącznikioczywiste i intuicyjne, tak samo jak obsługa deski rozdzielczej. Nisko osadzone siedzenie w połączeniu z masą własną poniżej 180 kg gwarantuje, że kierowcy o różnym wzroście będą doskonale sobie z tym jednośladem radzić.

Dane techniczne:

  • Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie równoległym o pojemności 451 cm³
  • Moc maksymalna: 45.4 kM
  • Hamulce przednie: pojedyncza tarcza 310 mm, zacisk hamulcowy: podwójny tłok
  • Hamulce tylne: pojedyncza tarcza 240 mm, zacisk hamulcowy: podwójny tłok
  • Zawieszenie przednie: 41 mm widelec teleskopowy
  • Zawieszenie tylne: podwójne amortyzatory
  • Pojemność zbiornika paliwa: 13 litrów

Kawasaki Versys-X 300Połączenie mocy i wszechstronności idealne dla entuzjastów wypadów za miasto

Imponująca moc i połączenie walorów motocrossowca i motocykla terenowego, które sprawiają, że Kawasaki Versys-X 300 jest idealnym wyborem dla miłośników przygód.

Kawasaki Versys-X 300 to strzał w dziesiątkę dla tych, którzy szukają przygody. Po zmianach wprowadzonych na 2024 nie ma żadnego powodu, dla którego nie można umieścić go między prawdziwym motocrossowcem a motocyklem terenowym. Versys to idealny towarzysz na długie dystanse.

Jest to prawdopodobnie najpotężniejszy motocykl do jazdy ulicznej z półki pojemności 300 cm3. Versys nie wytwarza zbyt dużego momentu obrotowego, ale silnik konsekwentnie buduje moc i gdy już się rozkręci, nagroda jest imponująca. Ma aż 39 koni mechanicznych, co w porównaniu do innych jednośladów tej kategorii sprawia, że Kawasaki to król mocy w grupie motocykli ulicznych o małej pojemności skokowej. Kawasaki wyposażyło Versysa też w dość prostą wersję sprzęgła poślizgowego, które ogranicza hamowanie silnikiem.

Zawieszenie Versys-X 300 jest bardzo wszechstronną konstrukcją. Motocykl poradzi sobie z większością kolein i nierówności napotkanych na drogach gruntowych, ale tak samo dobrze prowadzi się w miejskiej dżungli. I choć nie może się on równać z pełnokrwistymi motocyklami terenowymi, doskonale poradzi sobie na mniej wymagających dzikich terenach. Jeśli jesteś posiadaczem prawa jazdy kategorii A2 i chciałbyś przeżyć kilka przygód na leśnych drogach – Kawasaki Versys-X 300 zostanie Twoim najlepszym przyjacielem.

Dane techniczne:

  • Silnik: 4-suwowy, 2-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą o pojemności skokowej 296 cm3
  • Przednie zawieszenie: widelec teleskopowy
  • Tylne zawieszenie: wahacz Uni-Trak® z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny
  • Hamulce przednie: pojedyncza tarcza 290 mm, ABS
  • Hamulce tylne: pojedyncza tarcza 220 mm, ABS

 

Yamaha MT-03 – Agresywny naked z mocą i charakterem, zapewniający mnóstwo radości z jazdy

Jednoślad idealny dla miłośników dynamicznej jazdy i wyrazistego designu, oferujący doskonałą ergonomię i wyjątkową przyjemność z jazdy.

Yamaha MT-03 to kolejny agresywnie wyglądający motocykl typu naked tej marki, który od razu wzbudza respekt. To dobry wybór dla tych, dla których liczą się przede wszystkim osiągi.

Front groźny i zdominowany przez pojedynczy reflektor projektorowy i dwa światła DRL. Wyeksponowany silnik, muskularny zbiornik paliwa i osłony zbiornika paliwa dodają motocyklowi “mięśni”, jednocześnie zachowując smukły wygląd.

MT-03 dzieli pozycję siedzenia i podnóżków z modelem R3. W związku z tym, podczas gdy podnóżki są nieco przesunięte do tyłu, wysoka i szeroka kierownica pomaga siedzieć prosto i wygodnie. Zaletą tutaj jest również wysokość siedzenia wynosząca 780 mm, która jest wystarczająco niska, aby motocykl był dostępny dla większości kierowców. Przy masie 167 kg na mokrej nawierzchni bardzo łatwo jest poruszać się również po parkingach, nie tylko na trasie.

MT-03 to motocykl, który stanowi kuszący kąsek dla fanów Yamahy. Silnik to perełka, dźwięk wydechu jest charakterny, a ergonomia sprawia, że motocykl jest bardzo przystępny dla dużej części kierowców. Powód, dla którego warto kupić MT-03, jest prosty – jest to świetny motocykl do jazdy i zabawy w zakrętach na górskich drogach, bez konieczności radzenia sobie z charakterystycznymi elementami jazdy supersportami.

Dane techniczne:

  • 4-suwowy, Chłodzony cieczą, DOHC, 4-zaworowy silnik o pojemności 321cm3
  • Moc maksymalna: 42kM
  • Układ przedniego zawieszenia: widelec teleskopowy, o skoku 130 mm
  • Układ tylnego zawieszenia: wahacz, o skoku 120 mm
  • Hamulec przedni: hydrauliczny jednotarczowy, 298 mm
  • Hamulec tylny: hydrauliczny jednotarczowy, 220 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 14l

KTM 390 Duke – Mocniejszy silnik i ulepszone podwozie dla entuzjastów jazdy bez kompromisów

KTM na 2024 ogłosił modyfikacje swoich dwóch modeli nakedów o małej pojemności skokowej, w tym ulepszenie 390 Duke – motocykla o doskonałej dynamice jazdy i wyjątkowej wydajności.

Motocykl po zapowiedzianych zmianach wyposażony jest w całkowicie nową generację jednocylindrowego silnika LC4c o pojemności 399 cm3, który zostały całkowicie przeprojektowany z nowo zoptymalizowaną głowicą cylindrów i skrzynią biegów, a do tego spełnia najnowsze normy emisji spalin. 390 Duke na 2024 jest również wyposażony w sterowanie przepustnicą, nowe sprzęgło poślizgowe Power Assist (PASC) i opcjonalny Quickshifter+.

Nowy silnik LC4c w 390 Duke jest równoznaczny ze zwiększeniem pojemności skokowej w zestawieniu z poprzednim silnikiem 373 cm3. Dodatkowo, jest nie tylko mocniejszy od poprzedniej generacji, ale także lżejszy.

Nowa, dwuczęściowa konstrukcja motocykla – składająca się z całkowicie nowej stalowej ramy głównej kratownicowej z odlewaną ciśnieniowo aluminiową ramą pomocniczą – poprawia dynamikę jazdy poprzez zwiększenie sztywności skrętnej. Poprawia to również zwinność i ulepsza sprzężenie zwrotne z podwozia, a nowe potrójne zaciski i zmieniony offset poprawiają właściwości jezdne, kontrolę i stabilność.

KTM 390 Duke jest motocyklem, który nie ma nic do ukrycia – to jednoślad dla kierowców, którym zależy na prostej jeździe, która jednocześnie nie będzie ich ograniczać podczas wycieczek za miasto.

Dane techniczne:

  • Silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy o pojemności 398.7 cm³
  • Moc maksymalna: 44 kM
  • Podwozie z ABS Bosch 9.3 MP Two Channel (Supermoto ABS)
  • Hamulec przedni: tarcza z 4-tłokowym, montowanym osiowo stałym zaciskiem, średnica tarczy: 320 mm
  • Hamulec tylny: 2-tłokowy zacisk hamulca, pływający, średnica tarczy: 240 mm

 

Jako młodego kierowcę, czeka Cię mnóstwo wyzwań związanych nie tylko z samą jazdą, ale też kwestiami sprzętowymi, w tym zakup odpowiedniego motocykla. Moto46 przychodzi z pomocą – oprócz jednośladów opisanych wyżej, mamy w swojej ofercie inne, które spełniają wymagania kategorii A2. Nie czekaj, dzwoń do nas i wspólnie wybierzemy coś idealnego dla Ciebie!

Specjalista YAMAHA:
Andrzej Czernikiewicz
508 464 646

Specjalista KAWASAKI, SUZUKI, KTM:
Michał Marszałek
517 464 646

Grupa MOTO46 Autoryzowany dealer marek: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM, Yamaha Marine, Suzuki Marine
ul. Kurza 1 i 4, 70-795 Szczecin Kijewo

© 2014 Grupa MOTO46 ®
realizacja: kzolnowski.pl, edycja i dalsze prace: adRespect

Subwencja PFR

Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.

Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.

Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.

Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN

Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN

Trwa ładowanie

SALON: KURZA 1

Yamaha, Yamaha Marine

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Andrzej - marka: Yamaha

508 46 46 46

Krzysztof - marka: Yamaha

515 46 46 46

Serwis Yamaha

500 46 46 46

Części Yamaha

511 46 46 46

Akcesoria, odzież

519 46 46 46

SALON: KURZA 4

Suzuki, Suzuki Marine, KTM, Kawasaki

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Krzysztof - marki: Suzuki, Kawasaki

517 46 46 46

Ania - marka: KTM

518 46 46 46

Serwis Moto, ATV

500 46 46 46

Serwis Marine

664 46 46 46

Dział Części

511 46 46 46