KTM po raz kolejny udowadnia, dlaczego pozostaje jednym z liderów świata motocykli. Jubileuszowy rok 2024 oznacza dla serii Duke istotne zmiany, a w szczególności dla flagowych modeli - 1390 Super Duke R i 1390 Super Duke R Evo. Nowe inżynieryjne podejście, zwiększona moc, doskonałe zawieszenie i subtelne detale estetyczne sprawiają, że motocykle te są nie tylko potężnym narzędziem na drodze, ale również prawdziwym dziełem sztuki. Sprawdź, co KTM szykuje na ten rok!
- KTM 1390 Super Duke R – celebracja 30 lat serii Duke w nowym, nowoczesnym wydaniu
- KTM 1390 Super Duke R Evo – potężny silnik, innowacja i wyjątkowy wygląd – czyli wszystko, co najlepsze w KTMach
- KTM 990 Duke – jeszcze ostrzejsza stylistyka i jeszcze więcej mocy
- KTM 790 Duke – chirurgiczna precyzja w każdych warunkach
- KTM 390 Duke i 125 Duke – nowa era linii nakedów poniżej 500 cm³
Okolicznościowe wydanie maszyny o zwiększonej mocy, z doskonalszym zawieszeniem i nowym designem, nawiązującym do estetyki modelu 990 Duke, co czyni go potężnym motocyklem godnym upamiętnienia 30. urodzin serii Duke.
Nowy KTM 1390 Super Duke R świętuje zbliżające się 30. urodziny serii Duke z większą mocą, lepszym zawieszeniem i mnóstwem subtelnych udoskonaleń. Wygląda też bardziej dziko niż kiedykolwiek, przejmując wiele estetycznych poprawek widocznych wcześniej w modelu 990 Duke.
Nowe parametry Super Duke’a 1390 wskazują na wzrost pojemności i tak już mocnego silnika V-twin. KTM zwiększył jego pojemność do 1350 cm3. Daje to 10 koni mechanicznych więcej i 5 Nm momentu obrotowego więcej niż poprzednio, podbijając moc jeszcze bardziej.
Pod względem estetycznym Super Duke przeszedł uderzającą ewolucję – uderza nowym reflektorem LED (jest on także częścią systemu Coming Home, który zostawia światło na krótki czas po wyłączeniu motocykla), spojlerami zbiornika, aerodynamicznymi skrzydłami i mniejszą osłoną ramy pomocniczej. Można zaryzykować stwierdzenie, że estetyka na rok 2024 jest podobna do wcześniejszego 990 Duke, co już samo w sobie wysyła zdecydowany sygnał – na drodze niemal nie ma sobie równych.
Z okazji 30-lecia modelu Duke, KTM prezentuje 1390 Super Duke R Evo z jeszcze mocniejszym silnikiem, półaktywnym zawieszeniem, 5-calowym wyświetlaczem TFT i nowym designem nawiązującym do dziedzictwa linii Duke.
Z okazji 30-lecia modelu Duke ogłoszono modernizację KTM 1390 Super Duke R Evo. W 2024 roku jest on jeszcze silniejszy dzięki zwiększeniu pojemności skokowej o 49 cm3, odświeżonemu designowi, który oddaje hołd linii Duke, oraz ulepszonemu zawieszeniu, ergonomii i elektronice.
Nazywany Bestią, Super Duke R Evo w roku modelowym 2024 otrzymuje silnik V-Twin LC8 o pojemności 1301 cm3 z modelu 1290 Super Duke, który został powiększony ze 108 mm do 110 mm, co pozwoliło uzyskać nową, wyższą pojemność 1350 cm³.
Model ten otrzymał również ulepszone zawieszenie z najnowszą generacją półaktywnej technologii WP Semi-Active Technology, która zapewnia szeroki zakres regulacji amortyzacji. Jednostka sterująca zawieszeniem dostosowuje współczynniki tłumienia w czasie rzeczywistym na podstawie informacji z IMU, a wszystkimi ustawieniami zawieszenia można zarządzać za pomocą 5-calowego, kolorowego wyświetlacza TFT. Na wyświetlaczu dostępna jest również funkcja sterowania różnymi trybami jazdy: Rain, Street i Sport.
Ergonomia Super Duke’a 2024 została ulepszona ze szczególnym naciskiem na osiągi. Zbiornik paliwa jest odchylony na zewnątrz, aby zapewnić lepsze wsparcie kierowcy podczas wchodzenia w zakręty, a kierownica została przesunięta niżej, aby zapewnić więcej kontroli nad jazdą.
Nowa stylizacja Bestii odznacza się szczególnie w nowym, kanciastym zespole reflektorów. Światła pozycyjne i do jazdy dziennej są umieszczone wzdłuż krawędzi i są automatycznie regulowane, a automatyczne światła mijania znajdują się pośrodku. Kultowa pomarańczowa kolorystyka idealnie nawiązuje do 30sto letniej tradycji liniii Duke.
Na rok 2024 KTM przedstawia kolejnego, ulepszonego naked bike’a, KTM 990 Duke, z nowym silnikiem, reflektorem LED, przeprojektowanym wydechem i agresywnym stylem, świętując jednocześnie 30-lecie serii.
KTM znacząco zmodernizował swój popularny naked bike klasy średniej na rok 2024. W miejsce modelu 890 Duke R z 2023 r. pojawił się KTM 990 Duke z 2024 r., z ostrzejszą stylistyką, nową ramą i wahaczem, nowym silnikiem o zwiększonej mocy i momencie obrotowym, nowymi elementami zawieszenia WP, przeprojektowanym wydechem i całkowicie nowym reflektorem LED.
Model 2024 KTM 990 Duke jest napędzany nowym, chłodzonym cieczą silnikiem rzędowym Twin LC8c o pojemności 947 cm3 – co oznacza więcej mocy i wyższy moment obrotowy, dzięki czemu osiąga 123 KM oraz 103 Nm. Szersza chłodnica ze zoptymalizowanym przepływem powietrza zapewnia optymalne chłodzenie. Nowy układ wydechowy jest wykonany w całości ze stali nierdzewnej i został przeprojektowany tak, aby lepiej pasował do większej pojemności skokowej.
Kolejnym ulepszeniem stylizacji jest nowy, kanciasty reflektor LED. Automatycznie regulowane światła pozycyjne i do jazdy dziennej są umieszczone wzdłuż jego krawędzi, a światła mijania znajdują się w samym centrum. Z okazji 30-lecia serii, model 990 Duke otrzymuje dwie zupełnie nowe wersje kolorystyczne – pomarańczową i czarną. Nowy, stalowy zbiornik paliwa nadaje motocyklowi agresywny wygląd.
Określany mianem „skalpela”, 790 Duke na 2024 to szybki motocykl z jednocylindrowym silnikiem o pojemności 799 cm3, wyróżniający się agresywnym designem i lekką, precyzyjną konstrukcją, idealny do zwinnej jazdy w zakrętach.
Motocykl, który tnie po asfalcie z chirurgiczną precyzją. Przy całej zwinności, jakiej można by oczekiwać od jednocylindrowego silnika Twin LC8c o pojemności 799 cm3 z DOHC, i brutalnej dynamice typowej dla silnika dwucylindrowego, KTM 790 DUKE w pełni zasługuje na swój przydomek – skalpel. Został stworzony z myślą o szybkiej jeździe na każdej drodze, aczkolwiek swoją klasę pokazuje przede wszystkim w zakrętach.
Wszystko, od geometrii zawieszenia po lekką konstrukcję motocykla i charakterystykę silnika, zostało precyzyjnie dostrojone do jazdy po mieście. Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystuje silnik jako element nośny – jest zwarta, lekka i sztywna, dzięki czemu motocykl jest szybki nie tylko podczas przyspieszania na prostej, ale także na zakrętach przy dużych i małych prędkościach.
Model 790 Duke reprezentuje sobą wszystko, co styl naked ma do zaoferowania – wspomagany ostrymi liniami od stóp do głów, na reflektorach, lusterkach, zbiorniku paliwa, siedzeniu, a nawet miejscu dla pasażera. Końcówka wydechu typu „dwa w jednym” sama w sobie jest dziełem sztuki. Mała i kompaktowa, pomaga motocyklowi wytwarzać charakterystyczny dźwięk silnika.
KTM rewolucjonizuje modele 390 Duke i 250 Duke na 2024 rok, prezentując nowe silniki LC4c, o pojemnościach 399 cm3 i 250 cm3, oraz wprowadzając innowacyjną dwuczęściową konstrukcję ramy, co znacząco poprawia dynamikę jazdy, zwinność i stabilność.
KTM ogłosił modyfikacje dwóch modeli nakedów o małej pojemności skokowej – 390 Duke i 250 Duke – które, jak twierdzi firma, stanowią największą istotną zmianę w gamie modeli Duke o pojemności poniżej 500 cm3 od czasu pierwszego KTM 390 Duke. Rezultatem jest całkowite przeprojektowanie tych modeli – z nowymi silnikami, nową koncepcją podwozia i designem.
Oba motocykle są wyposażone w całkowicie nową generację jednocylindrowych silników LC4c – kolejno o pojemnościach 250 cm3 i 399 cm3 – które zostały całkowicie przeprojektowane z nowo zoptymalizowanymi głowicami cylindrów i skrzyniami biegów, a także spełniają najnowsze normy emisji spalin. Są również wyposażone w sterowanie przepustnicą, nowe sprzęgło poślizgowe Power Assist (PASC) i opcjonalny Quickshifter+.
Nowy silnik LC4c w 390 Duke jest równoznaczny ze zwiększeniem pojemności skokowej w zestawieniu z poprzednim silnikiem 373 cm3. Dodatkowo, jest nie tylko mocniejszy od poprzedniej generacji, ale także lżejszy. 250 Duke również ma lepszy stosunek mocy do masy w porównaniu z poprzednią generacją 200 Duke, z nową konstrukcją SOHC, która jest lżejsza i prostsza dzięki mniejszej liczbie komponentów.
W 2024 roku nowa dwuczęściowa konstrukcja motocykli – składająca się z całkowicie nowej stalowej ramy głównej kratownicowej z odlewaną ciśnieniowo aluminiową ramą pomocniczą – poprawia dynamikę jazdy poprzez zwiększenie sztywności skrętnej. Poprawia to również zwinność i ulepsza sprzężenie zwrotne z podwozia, a nowe potrójne zaciski i zmieniony offset poprawiają właściwości jezdne, kontrolę i stabilność.
Nowe wcielenia 1390 Super Duke R i Super Duke R Evo, rewolucyjny 990 Duke oraz zwinny 790 Duke to tylko niektóre z perełek w koronie KTM. Dzięki precyzyjnemu podejściu do projektowania, innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym oraz nieustannemu dążeniu do perfekcji, austriacka marka kontynuuje tradycję wyznaczania nowych standardów w świecie jednośladów.
Jeśli chciałbyś na własnej skórze przekonać się, jak nowe KTMy sprawują się podczas jazdy lub masz pytania w sprawie nowości – nie wahaj się ani sekundy, dzwoń i pisz do naszego specjalisty!