Yamaha nieustannie utrzymuje wysokie standardy jakości, zapewniając jednocześnie różnorodność i dostosowanie oferowanych ATV do różnych preferencji i zastosowań. Sprawdźmy, jaki quad będzie najlepszy dla Ciebie na ten sezon.
Grizzly 700 to flagowy model marki, cieszący się reputacją niezawodności i innowacyjnych ulepszeń, idealny na wyzwania rzucane przez trudne warunki terenowe. Kodiak 450, z kolei, został zaprojektowany jako bardziej wszechstronne ATV, doskonałe do wielu zastosowań. Jego kompaktowa konstrukcja sprawia, że jest bardziej zwrotny i łatwiejszy w prowadzeniu. Natomiast Kodiak 700 to idealny wybór dla tych, którzy poszukują ATV o wysokich standardach rekreacyjnych. Przyjrzyjmy się im bliżej.
- Niezawodność i moc: Yamaha Grizzly 700 – Doskonałość w świecie ATV
- Silnik Yamaha Grizzly 700
- Zawieszenie i hamulce Yamaha Grizzly 700
- Elektronika Yamaha Grizzly 700
- Yamaha Kodiak 450: Idealnie wszechstronne ATV
- Silnik Yamaha Kodiak 450
- Zawieszenie i hamulce Yamaha Kodiak 450
- Elektronika Yamaha Kodiak 450
- Yamaha Kodiak 700: Doskonały wybór ATV dla codziennego użytku
- Silnik Yamaha Kodiak 700
- Zawieszenie i hamulce Yamaha Kodiak 700
- Elektronika Yamaha Kodiak 700
Niezawodność i moc: Yamaha Grizzly 700 – Doskonałość w świecie ATV
Trudno jest przebić niezawodność i wyrafinowanie długoletnich, uznanych marek, takich jak Yamaha, a model Grizzly 700 znajduje się na szczycie gamy ATV firmy i chociaż istnieje już od kilku dobrych lat, jest stale ulepszany. Najnowszy model zyskał między innymi ulepszone zawieszenie, szerszy rozstaw kół i felgi aluminiowe. Należy pamiętać, że jest to potężna jednostka, a nie maszyna dla początkujących, ale dobrze nadaje się do jazdy na bardziej stromych terenach.
Silnik Yamaha Grizzly 700:
Moc Grizzly pochodzi z czterosuwowego, chłodzonego cieczą silnika o pojemności 686 cm3. Kompaktowa jednocylindrowa konstrukcja wykorzystuje gumowe mocowania, aby zmniejszyć wibracje poniżej zauważalnego poziomu i jest odchylona o 35 stopni do przodu, aby utrzymać przyzwoity prześwit bez poświęcania wysokości siedzenia. Układ wtrysku paliwa Yamahy bezbłędnie dostarcza paliwo do silnika w każdych warunkach.
Zawieszenie i hamulce Yamaha Grizzly 700:
Przednie i tylne zawieszenie wykorzystuje niezależne podwójne wahacze typu A z dużymi regulowanymi amortyzatorami. Hydrauliczne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu umożliwiają zatrzymanie się w mgnieniu oka.
Elektronika Yamaha Grizzly 700:
Cyfrowy wyświetlacz LCD jest dobrze widoczny i zawiera prędkościomierz, licznik kilometrów, podróży, godzin, status 4WD, pozycję skrzyni biegów, zegar i wskaźnik paliwa. Solidne bagażniki z przodu i z tyłu umożliwiają bezpieczne przewożenie bagażu. Sprytny, szczelny schowek w przedniej prawej osłonie przeciwbłotnej z zakręcaną pokrywą jest doskonałym miejscem na mniejsze, delikatniejsze przedmioty.
Projektanci i inżynierowie Yamahy przydzieleni do projektu Kodiak byli odpowiedzialni za zaprojektowanie wszechstronnego ATV nadającego się do wielu zadań. Jego wymiary musiały być dostosowane do wszystkich kierowców i zapewniać natychmiastową pewność siebie podczas jazdy na wszystkich poziomach doświadczenia. Yamaha, słuchając potrzeb swoich klientów, właśnie to osiągnęła.
Silnik Yamaha Kodiak 450:
Kodiak 450 napędza chłodzony cieczą silnik o pojemności 421 cm3, wytwarzający znaczny moment obrotowy w dolnym i środkowym zakresie obrotów. Dzięki elektronicznemu wtryskowi paliwa działa dobrze przy niskich prędkościach, rozwijając wystarczający moment obrotowy i szybko rozwijając maksymalną prędkość.
Zawieszenie i hamulce Yamaha Kodiak 450:
Podwozie nie jest pełnowymiarowym podwoziem ATV, takim jak Kodiak lub Grizzly 700. Yamaha Kodiak 450 ma bardziej kompaktową ramę, która została specjalnie zaprojektowana dla silnika o pojemności 421 cm3. Dzięki temu jest bardziej zwrotny i łatwiejszy w prowadzeniu na szlakach. Yamaha Kodiak 450 posiada niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami na wszystkich czterech rogach, a pięciokierunkowe amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego oferują 6,7 cala skoku z przodu i 7,4 cala z tyłu. Wymaga niewielkiego wysiłku przy kierowaniu, a EPS dostosowuje się wraz ze wzrostem prędkości.
Hamulce tarczowe z hydraulicznymi zaciskami zatrzymują oba przednie koła. Tylny układ hamulcowy to uszczelniony wielotarczowy mokry układ hamulcowy, który praktycznie nie wymaga konserwacji, co zawsze jest zaletą jeśli chodzi o wygodę eksploatowania pojazdu.
Elektronika Yamaha Kodiak 450:
Model Yamaha Kodiak 450 jest wyposażony w halogenową lampę roboczą zamontowaną na kierownicy oraz zestaw reflektorów. Wiązka przewodów zawiera wodoodporne złącza, których jakość można przyrównać do tych stosowanych przy technologiach jednostek marine.
Mały wyświetlacz LCD wyświetla prędkościomierz, licznik przebiegu, stan skrzyni biegów, poziom paliwa i inne przydatne podczas jazdy informacje.
Yamaha Kodiak 700: Doskonały wybór ATV dla codziennego użytku
Model Kodiak 700 to rozsądny wybór wybór dla kogoś, kto szuka ATV, który ma wszystkie podstawowe funkcje wyznaczające wysokie standardy dla rekreacyjnych pojazdów tego rodzaju.
Duża dawka niezawodnej mocy, blokowany mechanizm różnicowy w modelach EPS, duża pojemność ładunkowa, rozsądna cena – Yamaha Kodiak 700 to wszystko, czego potrzebuje kierowca poszukujący ATV łatwego w użytkowaniu na co dzień.
Silnik Yamaha Kodiak 700:
Kodiak 700 jest wyposażony w chłodzony cieczą czterosuwowy silnik SOHC o pojemności 686 cm3 przystosowany do płynnej i cichej jazdy przy niskich obrotach, ale to moc w średnim zakresie jest miejscem, w którym Kodiak 700 naprawdę błyszczy. Skrzynia biegów oferuje wysoki i niski zakres przełożeń z możliwością ręcznego wyboru napędu 2WD/4WD. W zmodernizowanych wersjach EPS, elektroniczny przełącznik trójdrożny Yamaha umożliwia kierowcy wybór między 2WD, 4WD i całkowicie zablokowanym 4WD. Wszystkie modele Yamaha Kodiak są wyposażone w ten sam doskonały hamulec silnikowy na wszystkie koła, który można również znaleźć we flagowym ATV Yamahy – Grizzly.
Zawieszenie i hamulce Yamaha Kodiak 700:
Wszystkie modele Kodiak 700 są wyposażone w niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami o skoku 7,1 cala z przodu i 9,1 cala z tyłu. Zbiornik paliwa znajduje się pod siedzeniem, obniżając środek ciężkości dla bardziej przewidywalnego i pewnego pokonywania zakrętów. Modele EPS są wyposażone w amortyzatory z pięciostopniową regulacją napięcia wstępnego i elektryczne wspomaganie kierownicy, które zapewnia maksymalne wspomaganie przy wolniejszych prędkościach i mniejsze wspomaganie przy wyższych.
Hamulce tarczowe z hydraulicznymi zaciskami zatrzymują każde przednie koło. Tylny układ hamulcowy jest dodatkowo uszczelniony, by nie ulegać absolutnie żadnym uszkodzeniom na mokrym szlaku.