Myślisz o nowym motocyklu? Nie pomiń tej pozycji! Model bije rekordy sprzedaży nie bez powodu. Ponad 160 000 sprzedanych sztuk!
Każdy, kto rozważa kupno motocykla do miasta, powinien zwrócić uwagę, na model MT-07 ze względu na jego olbrzymia popularność. W 2023 motocykl został okrzyknięty najpopularniejszym nakedem świata.
Yamaha MT-07, obecnie w swojej trzeciej generacji, nadal odzwierciedla swoje charakterystyczne cechy hiper-naked, które zdobyły nasze uznanie i sympatię.
Poza podstawowymi cechami, takimi jak kompaktowa konstrukcja ramy i silnika, który zachowuje mocny charakter w środkowym zakresie obrotów, najnowszy model MT-07 został obdarzony różnymi dodatkowymi funkcjami. Przykładowo dobrą decyzją było dodanie opon Michelin Road 5.
Rekordowa liczba sprzedanych 160 000 egzemplarzy mówi sama za siebie – to jeden z najlepiej sprzedających się motocykli w historii. To, co cieszy to fakt, że Yamaha nadal doskonali ten model, co sugeruje, że MT-07 utrzyma swoją przodującą pozycję w swojej klasie.
Poniżej przeczytasz naszą recenzję i dowiesz się więcej o MT-07.
- Wrażenia z jazdy MT-07
- Silnik MT-07
- Czy MT-07 nadaje się dla początkujących?
Wrażenia z jazdy MT-07
To trzecia odsłona tego popularnego hiper-naked, która utrzymuje charakterystyczny styl i jednocześnie wprowadza kilka znaczących ulepszeń.
Jednym z kluczowych punktów modernizacji jest zachowanie niezmienionej konstrukcji ramy i układu zawieszenia z roku 2018. To dobra wiadomość, ponieważ ta aktualizacja już wtedy przyniosła znaczący postęp w jeździe. Jednak teraz mamy większe przednie tarcze hamulcowe o średnicy 298 mm (wcześniej 282 mm), co sprawia, że hamowanie jest bardziej skuteczne, co z kolei przekłada się na mniej stresu podczas jazdy.
Warto również zwrócić uwagę na standardowe opony Michelin Road 5 Premium, które są po prostu świetnej jakości. Nagrzewają się szybko i zapewniają odpowiednią przyczepność nawet na mokrych i trudnych nawierzchniach. W połączeniu z większymi hamulcami, te zmiany oznaczają większe bezpieczeństwo, szczególnie dla początkujących motocyklistów.
Mimo rygorów normy Euro5, Yamaha MT-07 nie traci na wydajności. Różnica wynosi zaledwie 1 kg wagi w gotowości do jazdy, co daje 184 kg. To oznacza, że jest nadal niezwykle lekki i zwinny.
Jednym z niewątpliwych atutów MT-07 jest jego dostępność. Aż 43% sprzedanych egzemplarzy trafia do bardziej doświadczonych motocyklistów, co świadczy o jego wszechstronności i atrakcyjności. Zaktualizowane zawieszenie, które pojawiło się w 2018 roku, sprawia, że motocykl jest gotowy do dostarczania rozrywki i przyspieszenia.
Jazda na Yamaha MT-07 to prawdziwa przyjemność. Jest reaktywny i lekki, oferując wszystko, czego potrzebujesz do aktywnej i ekscytującej jazdy. Po zjechaniu z tego motocykla nie odczuwasz zmęczenia, dzięki prostocie prowadzenia. Obszar nóg został przebudowany, kierownica jest szersza o 30 mm i bliższa jeźdźca o 10 mm, co daje lepszą kontrolę i wygodę. Ponadto, jest teraz wyższy o 12 mm, co pozwala na bardziej naturalną pozycję.
Podsumowując, Yamaha MT-07 2021 to doskonałe połączenie mocy, zwinności i bezpieczeństwa. Dla wszystkich miłośników motocykli, bez względu na poziom doświadczenia, ten model jest godny uwagi. To motocykl, który nie tylko dostarcza emocji, ale także zachowuje swoją prostotę i dostępność, pozostając jednym z najlepszych wyborów na rynku.
Silnik MT-07
Najnowszy model Yamaha MT-07 przeszedł znaczącą aktualizację silnika, aby sprostać nowym wymogom norm emisji Euro5, które zaczęły obowiązywać na początku 2021 roku. Pomimo tych zmian, Yamaha nadal zachowała charakterystyczny dźwięk i osiągi silnika, co zasługuje na uznanie.
Nowa konstrukcja silnika spełnia najnowsze standardy emisji, a dodatkowy katalizator w odmienionym układzie wydechowym typu „dwie rury w jedną” pozwolił zachować oryginalny dźwięk motocykla. Yamaha ogłasza, że ten model generuje imponującą moc 72,4 KM i moment obrotowy wynoszący 49,4 Nm, co stanowi jedynie niewielką stratę wynoszącą 1,6 KM i 0,7 Nm w porównaniu z poprzednią wersją.
Mimo tych zmian, udoskonalenia w systemie dolotowym, płytach zaworowych i skrzyni biegów sprawiają, że silnik nadal oferuje te same popularne cechy, które kochaliśmy, a Yamaha obiecuje bardziej liniowy charakter dostarczania mocy. Dla motocyklistów z prawem jazdy kategorii A2 dostępna jest również wersja z mocą ograniczoną do 35 kW. Silnik reaguje niezwykle szybko i jest precyzyjnie dostrojony do reakcji na ruchy prawej ręki. Możemy zaobserwować pewien wzrost momentu obrotowego, ale jest to całkowicie kontrolowane i krzywa momentu obrotowego wykazuje się doskonałym zbalansowaniem w niskim i średnim zakresie obrotów.
Jest zawsze przewidywalny i kontrolowalny. Po przetestowaniu na różnorodnych trasach o łącznej długości 260 km, średnie zużycie paliwa wynosiło X
Czy Yamaha MT-07 to dobry motocykl dla początkujących?
Zdecydowanie tak – jako pierwszy większy motocykl, nie ma naszym zdaniem wielu lepszych opcji. Po około 220 000 kilometrach intensywnych testów, nadal zachowuje swoje charakterystyczne cechy i lekkość, umożliwiając idealne dostosowanie do potrzeb motocyklistów o różnym poziomie umiejętności.