
Poznaj wszystkie informacje i nasze wrażenia z jazdy nowym V-Strom 800 DE. Motocykl okazał się fenomenalnie uniwersalny i potrafi pokazać pazur!
Czy model 800 DE z 2023 roku można nazwać najlepszym V-Strom, jakiego do tej pory wypuściło Suzuki? Po raz pierwszy pokazany na targach ECIMA w Mediolanie w 2022 roku. Nasz zespół maszynę miał przyjemność testować na asfalcie oraz terenie.
Z góry trzeba przyznać, że Suzuki wrzucił na rynek naprawdę dobrego zawodnika.
W tym artykule chcemy podzielić się z Wami naszymi wrażeniami z jazdy i przedstawić solidną garść informacji o modelu V-Strom 800 DE. Nie zabraknie też zdjęć.
- Silnik motocykla V-Strom 800 DE
- Jak jeździ się nowym V-Strom 800 DE
- Co możemy powiedzieć o komforcie – V-Strom 800 DE
- Elektronika w V-Strom 800 DE
- Inne ważne cechy V-Strom 800 DE
1. Silnik motocykla V-Strom 800 DE
Całkowicie nowy, zaskakujący żwawością i chęcią wchodzenia na wyższe obroty
Zacznijmy od specyfikacji nowego serca V-Strom 800 DE. Mamy tutaj 84 KM przy 8500 obr/min. 2-cylindrowy rzędowy z pojemnością skokową 776 cm3. Ciekawostką jest, że ten sam silnik jest w GSX-8S.
Jak wspomnieliśmy wyżej, jednostka jest bardzo żwawa i chętnie wkręca się w obroty. Silnik zdecydowanie nie należy do leniwych w żadnym zakresie obrotów. W każdym przypadku zachowuje się wzorowo – w dolnym, środkowym i górnym zakresie.
Dla wielu ważną informacją może być fakt, że nawet przy wysokich obrotach nadwozie nie przejmuje nieprzyjemnych wibracji i to jest duży plus. Wygląda na to, że zespół Suzuki nie rzuca obietnic na wiatr. Informowali, że dołożą wszelkich starań właśnie w kwestii przenoszenia wibracji i zdecydowanie efekty ich zmagań przyniosły owoce.
Warto w tym punkcie wspomnieć też o
Quickshifter w V-Strom 800 DE
Działa po prostu znakomicie. Biegi w górę i w dół bez sprzęgła zmieniają się gładko. W czasie testowania motocykla nie wystąpił ani jeden problem, a pracujemy tu z 6-biegową skrzynią.
2. Jak jeździ się nowym V-Strom 800 DE
Pewne i stabilne prowadzenie oraz znakomite poczucie kontroli
Kręte drogi i zakręty nie stanowią żadnego problemu dla nowego V-Strom 800 DE. Maszyna pozwala na bardzo wiele. Świetną stabilność i kontrolę dopełnia szeroka kierownica.
Co do hamulców – poprostu nie możemy powiedzieć złego słowa. Układ jest bardzo skuteczny i dokładny w kwestii miarkowania siły.
Podsumowując do tej pory – wraz z energicznym silnikiem całość sprawia, że V-Strom 800 DE jest bardzo wszechstronną maszyną, która zdecydowanie zapewnia dużo radości.
3. Co możemy powiedzieć o komforcie – V-Strom 800 DE
Duży plus dla Suzuki za wygodną kanapę.
Pierwsze co przychodzi nam na myśl w kwestii wygody u V-Strom 800 DE, to zdecydowanie siedzenie, na którym zwyczajnie pokonanie nawet bardzo długiego dystansu nie stanowi problemu. Co do rozmiaru maszyny spokojnie można powiedzieć, że kierowcy między 190, a 180 cm wzrostu będą czuli się bardzo dobrze za kierownicą tego motocykla.
Nie powinni narzekać na pozycje, czy też brak miejsca na nogi.
4. Elektronika w V-Strom 800 DE
Czym nowy V-Strom może się pochwalić w kwestii gadżetów?
- 3 tryby jazdy
- Regulowany sys. ABS (w tym tryb off-road i ABS wyłączony na tylnym kole)
- Kontrola trakcji z możliwością regulacji
- Łatwy w obsłudze i bardzo czytelny wyświetlacz
5. Inne ważne cechy V-Strom 800 DE
Zacznijmy w tym punkcie od spalania – podczas dobrych warunków i płynnej jazdy spalanie nie powinno przekroczyć 4,4l/100 jednak w praktyce i trudniejszych warunkach maksymalne spalanie osiąga do 5l/100 co jest całkowicie normalne.
5,5l/100 przy bardzo dynamicznej jeździe. Jednak i tak mamy tutaj świetny zasięg przy 20 litrowym zbiorniku (ok. 400 km).
Waga motocykla równo 230 kg czy to dobrze? Tak, oczywiście wiele osób może pomyśleć, że taka masa może być problemem, jednak mamy tu do czynienia z motocyklem typu Adventure. Ta maszyna ma nas wygodnie dowieść do celu, nie służy do szaleństw jak np. lekkie motocykle cross.
V-Strom 800 DE dla wielu może okazać się najlepszym jak do tej pory. Naszym zdaniem zdecydowanie jest najbardziej uniwersalnym ze wszystkich modeli V-Strom.
Maszyna ma potencjał do szybkiej jazdy, doskonale radzi sobie na zakrętach i w razie potrzeby poradzi sobie poza asfaltem.
Jeśli jesteś zainteresowany/na motocyklem V-Strom 800 DE, może skontaktować się z nami.
Skontaktuj się z nami w sprawie modelu, a my przygotujemy dla Ciebie najlepszą ofertę.
Przejdź tutaj – https://www.moto46.pl/suzuki/sport-enduro-tourer/v-strom-800-de/