
Sprawdź 5 najlepszych motocykli o pojemności 125, jakie warto wybrać w 2023! Wszystkie charakteryzują doskonałą opinią, bezawaryjnością. Te motocykle nie tylko wyglądają rewelacyjnie, ale też brzmią niczym ich więksi przedstawiciele. Najlepsze wybory dla początkujących! Znajdziesz tu najważniejsze cechy wytypowanych modeli oraz ich dane techniczne.
Pora wyłonić najlepsze motocykle o pojemności 125 ccm. Braliśmy pod uwagę to co najważniejsze.
Osiągi, frajda z jazdy, wygląd i bezawaryjność. Patrząc na te kategorie, wybraliśmy 5 wyjątkowych motocykli, które naszym zdaniem będą w 2023 najlepszym wyborem. W materiale znajdziesz najważniejsze informacje o modelach i sprawdzisz ich wyjątkowe cechy.
Jeśli myślisz o nowej maszynie o pojemności 125 ccm, to każda z tych propozycji powinna być dla Ciebie obowiązkowa do sprawdzenia.
Oto nasze TOP 5 motocykli 125 ccm:
1. YZF-R125 2023 – YAMAHA
Z motocyklami 125 ccm często jest tak, że producenci nie przykładają do nich szczególnej uwagi i wiele rzeczy pozostaje niedopracowana. Najczęściej mowa o nowościach technicznych.
Każdy, kto czekał jednak na propozycje, która przełamuje ten stereotyp, może zacierać rączki. Yamaha YZF-R125 jest tym, czego szukał/a.
Model doczekał się między innymi:
- Kolorowego 5-calowego wyświetlacza TFT. Będą na nim możliwe 2 typy wyświetlania informacji – Street lub truck.
- Moduł bluetooth – do połączenia motocykla z telefonem. Dzięki aplikacji Yamahy sprawdzisz np. kąt pochylenia w zakręcie. (uchwyt na telefon będzie wskazany w tym wypadku)
- Pojawił się w modelu też system kontroli trakcji z możliwością wyłączenia go
Charakteru zdecydowanie dodał przeprojektowany i teraz smuklejszy reflektor. Silnik generuje 14,8 KM i to znakomity wynik.
Sprawdź więcej informacji o YZF-R125 – https://www.moto46.pl/yamaha/motocykle/supersport/yzf-r125-2023/
Dane techniczne – YZF-R125 2023 – YAMAHA
Silnik – YZF-R125 2023
Typ silnika | Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy |
Pojemność | 124,7 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 52,0 mm x 58,6 mm |
Stopień sprężania | 11,2 : 1 |
Moc maksymalna | 11,0 kW (15,0 KM) @ 9 000 obr./min |
Limited power version | Niedostępny |
Maksymalny moment obrotowy | 11,5 Nm (1,16 kg-m) @ 8 000 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową |
Układ zasilania | Układ elektronicznego wtrysku paliwa |
Układ zapłonu | TCI (cyfrowy) |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Spalanie | 2,13 l/100km |
Emisja CO2 | 49 g/km |
Podwozie – YZF-R125 2023
Rama | Stalowa, Deltabox |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy typu upside-down, Ø 41 mm |
Skok przedniego zawieszenia | 130 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 25º |
Wyprzedzenie | 89 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz, |
Skok tylnego zawieszenia | 114 mm |
Hamulec przedni | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 292 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 230 mm |
Opona przednia | 100/80-17 M/C |
Opona tylna | 140/70-17 M/C |
Wymiary – YZF-R125 2023
Długość całkowita | 1 955 mm |
Szerokość całkowita | 680 mm |
Wysokość całkowita | 1 065 mm |
Wysokość siodełka | 825 mm |
Rozstaw kół | 1 355 mm |
Minimalny prześwit | 155 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 142 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 11,5 litrów |
Pojemność zbiornika oleju | 1,15 litrów |
2. MT-125 2023 – YAMAHA
Podobnie jak w modelu wyżej i tutaj pojawił się kolorowy wyświetlacz TFT (5″). Połączenie ze smartphonem poprzez bluetooth i widoczne powiadomienia sms, poczty e-mail etc. MT-125 2023 zyskał też system kontroli trakcji, więc duży plus do bezpieczeństwa.
Można powiedzieć, że jest to jedna z najlepszych opcji dla początkujących motocyklistów. Zwłaszcza że jest dostępny na samochodowe prawko! Kierowcy posiadający ten model, jednoznacznie twierdzą, że do miasta ta maszyna jest idealna!
Sprawdź więcej informacji o MT-125 – https://www.moto46.pl/yamaha/motocykle/hyper-naked/mt-125-2023/
Dane techniczne – MT 125 2023 – Yamaha
Silnik – MT 125 2023 – Yamaha
Typ silnika | Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy |
Pojemność | 124,7 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 52,0 mm x 58,6 mm |
Stopień sprężania | 11,2 : 1 |
Moc maksymalna | 11,0 kW (15,0 KM) @ 9 000 obr./min |
Limited power version | Niedostępny |
Maksymalny moment obrotowy | 11,5 Nm (1,16 kg-m) @ 8 000 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową |
Układ zasilania | Układ elektronicznego wtrysku paliwa |
Układ zapłonu | TCI |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Spalanie | 2,13 l/100km |
Emisja CO2 | 49 g/km |
Podwozie – MT 125 2023 – Yamaha
Rama | Stalowa, Deltabox |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy typu upside-down, Ø 41 mm |
Skok przedniego zawieszenia | 130 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 26º |
Wyprzedzenie | 95 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz, |
Skok tylnego zawieszenia | 130 mm |
Hamulec przedni | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 292 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm |
Opona przednia | 100/80-17 M/C |
Opona tylna | 140/70-17 M/C |
Wymiary – MT 125 2023 – Yamaha
Długość całkowita | 1 960 mm |
Szerokość całkowita | 800 mm |
Wysokość całkowita | 1 065 mm |
Wysokość siodełka | 810 mm |
Rozstaw kół | 1 325 mm |
Minimalny prześwit | 140 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 140 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 10 litrów |
Pojemność zbiornika oleju | 1,05 litrów |
3. Z125 – KAWASAKI
Obecnie najmniejsze moto w ofercie Kawasaki, ale jakie! W tej maszynie przede wszystkim doceniamy jego wygląd. Drapieżnik jak się patrzy i nawiązuje do swojego większego rodzeństwa.
Najważniejszymi cechami motocykla jest silnik, który generuje Moc 15 KM, a to daje nam znakomitą dynamikę.
Kolejną ważną rzeczą są hamulce tarczowe z ABSem i cyfrowy zestaw wskaźników.
Co można powiedzieć o wrażeniach z jazdy tym motocyklem? Przede wszystkim 6-biegowa skrzynia działa bardzo precyzyjnie i wciskanie sprzęgła jest stosunkowo lekkie. Wręcz zadziwiająca zwrotność i lekkość prowadzenia nawet jak na motocykl 125.
Nie pali dużo ok 3l/100km.
Stanowi bardzo dobrą opcję dla nowych motocyklistów.
Sprawdź więcej informacji o modelu Z125 – https://www.moto46.pl/kawasaki/motocykle/naked/z125-z-2019/
Dane techniczne – Z125 – KAWASAKI
Silnik – Z125 – KAWASAKI
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik jedncylindrowy |
Pojemność skokowa silnika | 125 cm³ |
Średnica x skok | 58 x 47.2 mm |
Stopień sprężania | 11.7:1 |
Układ zaworów | 4 zawory DOHC |
Układ paliwowy | Wtrysk paliwa: Ø 28 mm x 1 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Smarowanie | Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa |
Hamulce & Zawieszenie – Z125 – KAWASAKI
Hamulce, przednie | Pojedyncza tarcza 290 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny tłoczek |
Hamulce, tylne | Pojedyncza tarcza 220 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny tłoczek |
Zawieszenie, przednie | Widelec teleskopowy 37 mm |
Zawieszenie, tylne | Uni-Trak z gazowym amortyzatorem i regulacją napięcia wstępnego |
Osiągi & Przeniesienie Napędu – Z125 – KAWASAKI
Moc maksymalna | 11 kW {15 KM} / 10,000 obr./min |
Emisja C02 | 66 g/km |
Maksymalny moment obrotowy | 11.7 N•m {1.2 kgf•m} / 7,700 obr./min |
Przełożenie | 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Sprzęgło | Mokre wielotarczowe, manualne |
Rama & Wymiary – Z125 – KAWASAKI
Typ ramy | Rurowa typu diamond, stal |
Ślad | 90 mm |
Skok zawieszenia, przednie | 110 mm |
Skok zawieszenia, tylne | 120 mm |
Opona, przednia | 100/80-17M/C 52S |
Opona, tylna | 130/70-17M/C 62S |
Pojemność zbiornika paliwa | 11 litrów |
Wysokość siedzenia | 815 mm |
Masa pojazdu gotowego do użytku | 146 kg |
4. GSX-S125 – Suzuki
Wszystko na swoim miejscu! Pierwsze co się nasuwa, kiedy myślimy o tym modelu. Podobnie jak inne maszyny z naszej listy mamy tutaj mocny silnik jak na tę klasę – 15 KM. Kierowcy chwalą tutaj bardzo wygodną pozycję za sterem, a masa motocykla i jego wymiary sprawiają, że manewrowanie pomiędzy samochodami jest genialne.
Bardzo czytelny wyświetlacz LCD z dobrym kontrastem. Warto wspomnieć, że wszystkie wskaźniki są dobrze widoczne nawet w pełnym słońcu. Nie zabraknie nam też systemu ABS oraz łatwego rozruchu, który pozwala na start silnika jednym kliknięciem.
Sprawdź więcej informacji o modelu GSX-S125 – https://www.moto46.pl/suzuki/street/gsx-s125a-moto-gp-abs-2019/
Dane techniczne – GSX-S125 – Suzuki
Typ silnika | 4-suwowy, 1-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność skokowa | 124,4 cm3 |
Przekładnia | 6-biegowa o stałym zazębieniu |
Długość całkowita | 2020 mm |
Szerokość całkowita | 745 mm |
Wysokość całkowita | 1040 mm |
Rozstaw kół | 1300 mm |
Prześwit | 155 mm |
Wysokość siedzenia | 785 mm |
Masa własna | 133 kg |
Zawieszenie – przód | Odwrócony widelec teleskopowy, sprężyna śrubowa, amortyzatory olejowe |
Zawieszenie – tył | Wahacz wleczony, sprężyna śrubowa, amortyzator olejowy |
Hamulce – przód | Tarczowy |
Hamulce – tył | Tarczowy |
Opony – przód | 90/80-17M/C, bezdętkowe |
Opony – tył | 130/70-17M/C, bezdętkowe |
Pojemność zbiornika paliwa | 11 l |
5. Duke 125 – KTM
Wciąż jeden z najlepszych motocykli 125! Co warto pochwalić w pierwszej kolejności? Spalanie – przy spokojnej jeździe pali nawet mniej niż 2l/100km, a jak trochę nim szaleć może 2,7l/100 km.
Generalnie geny prawdziwego sportowca i to naprawdę daje się odczuć. Silnik o mocy 15KM daje nam wystarczająco dużo dynamiki. Wiele testów udowadnia, że Duke 125 potrafi być szybszy niż motocykle o kilkukrotnie większej pojemności i mocy, oczywiście w odpowiednich rękach.
Mamy na nim spokojnie 300 km zasięgu. Kierowcy zdecydowanie chwała bardzo skuteczne hamulce i dobrą ergonomię nawet w przypadku wyższych osób.
Sprawdź więcej informacji o modelu Duke 125 – https://www.moto46.pl/ktm/naked/125-duke/
Dane techniczne – Duke 125 – KTM
SILNIK – Duke 125 – KTM
- MOMENT OBROTOWY12 Nm
- SKRZYNIA BIEGÓW6-biegowa
- CHŁODZENIEChłodzenie cieczą
- MOC W KW11 kW
- ROZRUSZNIKRozrusznik elektryczny
- SUW47.2 mm
- ŚREDNICA58 mm
- SPRZĘGŁOSprzęgło wielotarczowe mokre, uruchamiane mechanicznie
- CO2 EMISSIONS56 g/km
- POJEMNOŚĆ SKOKOWA124.7 cm³
- EMSBosch EMS
- DESIGNSilnik 1-cylindrowy, 4-suwowy
- FUEL CONSUMPTION2.42 l/100 km
- SMAROWANIEMokra miska olejowa
PODWOZIE – Duke 125 – KTM
- POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)13.4 l
- ABSBosch 9.1 MB Two Channel ABS (Supermoto ABS)
- ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ320 mm
- ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ230 mm
- PRZEDNI HAMULECTarcza hamulcowa z 4-tłokowym, montowanym osiowo stałym zaciskiem
- TYLNY HAMULECPływająca tarcza hamulcowa z 1-tłokowym zaciskiem
- ŁAŃCUCH520 Pierścień X
- MASA WŁASNA139 kg
- KONSTRUKCJA RAMYRama kratowa ze stali, malowana proszkowo
- PRZEDNIE ZAWIESZENIEWP APEX 43
- PRZEŚWIT175 mm
- TYLNE ZAWIESZENIEWP APEX – Monoshock
- SEAT HEIGHT830 mm
- KĄT GŁÓWKI RAMY65 °
- SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD)142 mm
- SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ)150 mm
Mamy nadzieję, że zgadzasz się z naszą listą TOP 5 motocykli o pojemności 125 ccm! Każda z wytypowanych maszyn jest wyjątkowa, ale przede wszystkim charakteryzuje się dużą mocą jak na motocykl 125. Ponadto wszystkie wymienione modele cieszą się bardzo dobrą opinią.
Jeśli szukasz motocykla na start, to każdy z tych wymienionych modeli będzie strzałem w 10.