
Wybór pierwszego motocykla w życiu to bardzo poważna decyzja. Nietrafiony wybór może nas bardzo zniechęcić do jednośladów.
Powiedzmy sobie szczerze, że w grę najczęściej wchodzą niemałe pieniądze. Nie mamy tu miejsca na błąd. Przygodę z motocyklami należy zacząć ostrożnie. Po pierwsze warto przemyśleć jaki rodzaj jazdy nas interesuje? Chcemy coś, co zapewni nam swobodną jazdę w mieście? Czy może raczej maszynę zdolną pokonać większe odległości? Dla amatorów jazdy wyczynowej w lesie lub na innym trudnym terenie również coś się znajdzie.
Warto też zaznaczyć, że nasz wzrost ma w tym przypadku znaczenie. Często wraz z pojemnością maszyny rosną jego gabaryty oraz moc. Osoby, niższego wzrostu powinny szukać modelu, na którym spokojnie sięgniemy nogami do ziemi. Taki TIP na dobry początek.
W tym artykule postaramy się naprowadzić początkujących na właściwy kierunek i pomóc w podjęciu decyzji.
Przedstawimy:
1. 4 propozycje na pierwszy motocykl:
- Yamaha MT-07
- Kawasaki Versys 650
- KTM Duke 390
- Suzuki SV 650
2. Opiszemy jakie cechy powinien mieć twój pierwszy motocykl w życiu
3. Dodatkowa rada przed wyborem pierwszego motocykla
1. 4 propozycje na pierwszy motocykl w życiu
YAMAHA MT-07
Motocykl nie bez powodu stał się jednym z egzaminacyjnych modeli na prawo jazdy Kat. A. Osoby, które miały przyjemność z testowania MT-07 najczęściej wspominają, że jest bardzo intuicyjny w prowadzeniu. Dodatkowo ten jednoślad wybacza wiele błędów, jakie może właśnie popełnić początkujący motocyklista.
Dla fanów miejskiej jazdy to znakomity wybór. Motocykl też prezentuje się wyjątkowo drapieżnie jak na maszynę dla świeżo upieczonych kierowców.
Dane techniczne:
Waga: 184 kg z pełnym bakiem
Wymiary: Długość – 2 085 mm, szerokość całkowita – 780 mm, wysokość całkowita – 1105 mm, wysokość siodełka – 805 mm.
Pojemność zbiornika paliwa – 14 L
Osiągi: Prędkość maksymalna 190 km/h, moc maksymalna – 8750 obr./min
Zamontowany na kierownicy zestaw cyfrowych wskaźników. Dodatkowo słupkowy obrotomierz pomaga kierowcy operować w zakresie od 4000 do 8000 obr/min. (Silnik rozwija w tym przedziale największy moment obrotowy)
Kawasaki Versys 650
Zdecydowanie opcja na pierwszego turystyka. Na samym początku warto zwrócić uwagę na wskaźnik zapiętego biegu, który każdy początkujący kierowca na pewno doceni. Mimo swoich gabarytów, które świeżo upieczonego motocyklistę mogą odstraszyć, motocykl prowadzi się bardzo lekko. Łatwo jest go opanować. Kierowcy chwalą w Versysie przede wszystkim wysoki komfort, a ergonomia maszyny stoi tu na bardzo wysokim poziomie.
Dane techniczne:
Waga: 217 kg gotowy do jazdy
Wymiary: Długość – 2 165 mm, szerokość całkowita – 840 mm, wysokość całkowita – 1450 mm, wysokość siodełka – 805 mm.
Pojemność zbiornika paliwa – 21 L
Osiągi: Prędkość maksymalna 189 km/h, moc maksymalna – 8500 obr./min
KTM Duke 390
Lekki i mały, ale wariat! Na zakrętach nie ma sobie równych. Można powiedzieć, że trzyma się drogi jak rzep. Łatwy w prowadzeniu i kontroli. Osiągi są bardzo przyzwoite, a nawet szokujące biorąc pod uwagę wielkość Dukea 390. Dla tych, którzy lubią swobodnie jeździć po mieście ten motocykl, będzie jedną z lepszych opcji.
Dane techniczne:
Waga: 152 kg w pełni zalany płynami
Pojemność zbiornika paliwa – 11 L
Osiągi: Prędkość maksymalna 169 km/h, moc maksymalna – 9500 obr./min
Suzuki SV 650
Kolejna propozycja do miasta lub na tor wyścigowy.
Motocykl doskonale radzi sobie na zakrętach i prowadzi się lekko. Maszyna zachowuje spokój nawet w przypadku nierównego asfaltu. Praca ABS-u bez zarzutów. W przypadku awaryjnego hamowania zachowuje się przewidywalnie i stabilnie.
Dane techniczne:
Waga: 198 kg
Pojemność zbiornika paliwa – 13,8 L
Osiągi: Prędkość maksymalna 200 km/h, moc maksymalna – 9000 obr./min
2. Cechy, jakie powinien mieć twój pierwszy motocykl w życiu
Przede wszystkim powinniśmy się tu skupić na komforcie. Najważniejsze to dobrze się czuć na swojej maszynie. Zdajemy sobie oczywiście sprawę, że potwór z wielkimi osiągami może nas bardzo kusić. Trzeba jednak pamiętać, że może nas bardzo zaskoczyć trudność w jego okiełznaniu. Nawet jeśli czujesz się pewnie za kierownicą. Prawdziwe doświadczenie łapiesz dopiero, pokonując kolejne kilometry. Podejmując szybkie i trafne decyzje na drodze, wypracowujesz sobie właściwe nawyki. Uczysz się po prostu tego, czego żaden kurs czy szkolenie Ci nie da. Dlatego lepiej wybrać coś, z większymi ograniczeniami… żeby nie kusiło.
Przejdźmy do konkretów. Cechy, na jakie powinniśmy zwracać uwagę przy wyborze pierwszego motocykla:
- Waga maszyny — im lżejsza, tym lepsza. Lekkie motocykle po prostu łatwiej kontrolować.
- Wygodna pozycja za kierownicą — Najlepiej wpadnij do salonu i przymierz wymarzony model.
- Łatwy w prowadzeniu — oczywiście jest to często subiektywne. Sugerujemy wybierać motocykle z solidnym pakietem elektronicznych asystentów. Ułatwi to sterowanie i kontrolowanie pojazdu.
- Umiarkowane, ale zapewniające odpowiedni poziom emocji osiągi
3. Dodatkowa rada przed wyborem pierwszego motocykla
W skrócie — zanim kupisz, przetestuj. Postaraj się nie podejmować decyzji pod wpływem emocji. Jeśli masz taką możliwość, wynajmij model, który Ci się podoba na jazdę próbną.
Najprawdopodobniej czytając opinie o motocyklach, można trafić na różne komentarze takie jak — bardzo wygodnie się prowadzi lub jest bardzo zwrotny. To wszystko jednak mogą być bardzo subiektywne zdania.
Gorąco polecamy Ci skorzystać z naszej wypożyczalni Moto46 Rent. Tutaj znajdziesz niektóre modele z przedstawionych przez nas propozycji na pierwszy motocykl. Pamiętaj, że warto tutaj zaglądać, ponieważ często aktualizujemy naszą listę.