GRUPA MOTO46
Autoryzowany dealer marek:
Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM,
, Yamaha Marine, Suzuki Marine |
Suzuki SV650 zaistniał w 1999 roku jako motocykl zbudowany, by dostarczyć "radość V-twin" i szybko stał się zjawiskiem znanym wśród motocyklistów na całym świecie. Był to nie tylko uniwersalny motocykl dobrze nadający się do jazdy po mieście, na torze wyścigowym też czuł się jak u siebie.
Suzuki SV650 zaistniał w 1999 roku jako motocykl zbudowany, by dostarczyć „radość V-twin” i szybko stał się zjawiskiem znanym wśród motocyklistów na całym świecie. Podniesienie osiągów „Maszyny do wytwarzania radości V-twin ” na jeszcze wyższy poziom przy użyciu ostatnich innowacji Suzuki oznacza, że najnowsza wersja SV650 ustanawia nowe, wyższe standardy. Nowy SV650 jest wymarzonym motocyklem do jazdy… wszędzie, gdzie się da.
Symbol „SV” w nazwie SV650 ma kilka znaczeń: Sportowy V-twin, najwyższa wartość (Superior Value), prosty i uniwersalny (Simple and Versatile). Mimo tego koncepcję motocykla łatwiej zrozumieć dosiadając go, niż próbując opisać. Motocykl pełen możliwości, z emocjonalną osobowością, staje się gwarancją, że Twoje codzienne przejazdy i weekendowe wycieczki po krętych drogach zmienią się w niezapomniane przejażdżki. Niska masa SV650 i niezwykle szczupły profil powodują, że motocykl natychmiast zdobywa zaufanie kierowcy.
Dysponujący niewiarygodnie niską masą 195 kg*, SV650 czyni manewrowanie i prowadzenie czystą zabawą. Korzyści z tworzenia lekkich motocykli są liczne: lepsze przyspieszenie, świetne prowadzenie i łatwe manewrowanie. Bez względu na poziom umiejętności kierowcy, taki motocykl w mieście, czy na otwartej drodze, zmienia się w fabrykę nieograniczonej zabawy.
* Z systemem ABS masa wynosi 197 kg
Uzyskanie smukłego nadwozia nie ogranicza się tylko do wysokości siedzenia motocykla. Opływowy profil SV650 jest wynikiem ergonomicznie ukształtowanych bocznych wylotów powietrza i zoptymalizowanej konstrukcji siedzenia, by zatrzymując się, motocyklista mógł wygodnie postawić stopy na ziemi, a także wygodnie pochylać i kontrolować motocykl na zakrętach.
Kratownica jest wykonana z lekkich rur stalowych, które umożliwiają nadanie motocyklowi lekkości wyglądu i jednoczesne dumne wyeksponowanie piękna silnika V-twin.
Skalibrowane w nieregularnych odstępach czasu momenty zapłonu w silniku Suzuki V-twin stwarzają niepowtarzalny dźwięk przypominający bicie serca i pomagają w uzyskaniu liniowej charakterystyki mocy. Silnik posiada zaskakujący zakres możliwości. W lokalnych wyścigach klubowych o puchar V-twin, pola startowe wciąż okupują motocykle z oznaczeniem SV650. Mimo sporego potencjału sportowego, motocykl z łatwością odnajduje się w warunkach jazdy po mieście. Połączenie takiego silnika z lekkim i wąskim podwoziem SV650 oferuje kierowcy możliwości, których wykorzystanie ogranicza tylko wyobraźnia.
Silnik Suzuki V-twin, to doskonale wszechstronny cud techniki. Przy niskich obrotach zapewnia potężny moment obrotowy, który jest łatwy do wykorzystania, a towarzyszy mu głęboki, solidny basowy akompaniament. Otwierając nieco przepustnicę docieramy do połowy zakresu prędkości obrotowych, a moc silnika rośnie płynnie i liniowo, pozostając pod kontrolą kierowcy. Wreszcie przy wysokich obrotach, V-twin szykuje się do skoku, nawet na wyższych biegach. V-twin spełnia najnowsze normy emisji spalin EURO4, jednocześnie przodując w swojej klasie w niskim zużyciu paliwa (3,84 l/100km) i przewyższając konkurentów maksymalną mocą.
Odlewane z aluminium tuleje cylindrowe pokrywane są opatentowaną przez Suzuki powłoką fosforowo-krzemowo-węglikową SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), co usprawnia wymianę ciepła, ogranicza tarcie, podwyższa odporność na ścieranie i podnosi szczelność pierścieni tłokowych.
Stosowana przez Suzuki technika Dual Spark wykorzystuje dwie świece zapłonowe w każdym cylindrze, co gwarantuje precyzję zapłonu mieszanki. W rezultacie rośnie sprawność spalania, moc dostarczana jest płynniej, a zużycie paliwa i emisja spalin maleją.
W celu dalszego poprawienia ogólnej sprawności i kontroli emisji, silnik V-twin otrzymał dwa nowe rozwiązania: warstewka żywicy na płaszczu tłoka minimalizująca tarcie pomiędzy cylindrem i tłokiem, oraz specjalne pierścienie tłokowe w kształcie litery L służące zwiększeniu wydajności uszczelnienia i redukcji przedmuchów.
SV650 posiada znany z wysokich osiągów system podwójnej przepustnicy z wtryskiem paliwa firmy Suzuki, który zawiera dwie przepustnice na cylinder, pozwalając silnikowi na dostarczanie większej mocy. W połączeniu z 10-otworkowymi wtryskiwaczami paliwa, zapewnia to zoptymalizowaną efektywność spalania paliwa, a także płynną zmianę wytwarzanej mocy i oszczędności w zużyciu paliwa. Ponadto system zawiera cieńsze i lżejsze korpusy przepustnic o średnicy 39 mm z wbudowanym układem kontroli biegu jałowego (ISC), zapewniając jeszcze stabilniejszą pracę na biegu jałowym i poprawę czystości spalin.
Nowym rozwiązaniem zastosowanym w SV650 jest układ wspomagania pracy na niskich obrotach (TI-ISC). W czasie rozruchu lub jazdy z silnikiem pracującym na niskich obrotach, ECM aktywuje układ ISC. Po otwarciu kanału ISC, obroty silnika zostają lekko podniesione. Normalnie przy ruszaniu motocykla obroty spadają, gdy sprzęgło zostanie załączone. Bywa to przyczyną gaśnięcia silnika. Wspomaganie pracy na niskich obrotach pomaga kierowcy w uzyskaniu płynniejszego ruszania przy utrzymywaniu niskich obrotów silnika, ułatwia także jazdę z silnikiem pracującym w dolnym zakresie prędkości obrotowych w ulicznych korkach.
Okrągły reflektor wieloodbłyśnikowy jest przeznaczony do wysyłania maksymalnej ilości światła, by zwiększyć komfort kierowcy, jak i bezpieczeństwo na drodze. Staranny projekt pozwolił ukryć wiązkę elektryczną reflektora.
Pomimo dużej pojemności wynoszącej 13 litrów, zbiornik paliwa jest wąski, a do tego ma ergonomiczny kształt, dzięki czemu nie jest uciążliwy dla kierowcy. Dostępny jest w kolorze białym, czerwonym, niebieskim i czarnym, ze sportowymi pasami wyścigowymi na górze zbiornika.
Wąskie, opływowe siedzenie ma wysokość jedynie 785 mm i jest niemal płaskie od przodu do tyłu, a mimo tego zapewnia kierowcy i pasażerowi świetną widoczności i przyczepność w pozycji pionowej, szczególnie z przodu, gdzie niezbędne jest pewne podparcie. Siedzenie ma pasek służący do mocowania bagażu.
Zintegrowana podwójna tylna lampa LED ze światłem pozycyjnym i światłem hamowania jest kompaktowa i wąska. Diody LED o wysokiej wydajności zapewniają doskonałą widoczność i wysoką trwałość, a całość nadaje ostrości i eleganckiej tylnej części motocykla.
Zaawansowany układ wydechowy motocykla SV650 został przeprojektowany tak, by był lżejszy i bardziej kompaktowy, a jednocześnie pomógł w spełnieniu normy czystości spalin EURO4, nie ograniczając przy tym zbytnio mocy silnika.
Rolę zestawu wskaźników pełni wielofunkcyjny panel LCD wyświetlający załączony bieg, cyfrowy prędkościomierz, obrotomierz, a także wskazania licznika przebiegu, całkowitego, średniego/chwilowego zużycia paliwa, zasięgu, zegara, wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej i wskaźnika paliwa. Podświetlenie jest regulowane w 6-stopniowej skali, umożliwiając ustawienie jasności według własnych preferencji.
System łatwego rozruchu Suzuki załącza rozrusznik w precyzyjnie dobrany sposób, by uruchomić motocykl za naciśnięciem przycisku. Komputerowy moduł silnika ECM kontroluje sytuację i rozłącza rozrusznik natychmiast, gdy silnik podejmie pracę.
Duże podwójne tarcze hamulcowe z przodu o średnicy 290 mm współpracujące z układem ABS i tylna tarcza hamulcowa o średnicy 240 mm zapewniają niesamowitą skuteczność i kontrolę hamowania. Kompaktowy i lekki SV650 wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologii ABS produkcji firmy Nissin, przyczyniając się do dalszego zmniejszenia masy pojazdu, bez pogarszania jakichkolwiek parametrów motocykla. Układ nadzorujący pracę ABS monitoruje prędkość koła 50 razy na każdy jego obrót i wykorzystuje ponad 100 odrębnych kryteriów i informacji z czujników w celu zapewnienia wysokiej skuteczności hamowania z zachowaniem stabilności motocykla. Dzięki temu skuteczność działania układu ABS jest bardzo zbliżona w różnych warunkach drogowych.
*Uwaga: W niektórych warunkach drogowych, takich jak mokre, luźne lub nierówne nawierzchnie, droga hamowania pojazdu z systemem ABS może być dłuższa, niż w przypadku pojazdu bez tego systemu. ABS nie może zapobiec poślizgowi kół podczas hamowania na zakrętach. Uwaga 2: w ABS wyposażony jest motocykl w wersji SV650A
Przednie zawieszenie wykorzystuje wytrzymały widelec teleskopowy o średnicy goleni 41 mm, z tyłu zastosowano zawieszenie typu wahaczowego. Łącznie zawieszenie kół SV650 zapewnia pewność jazdy i sportowe prowadzenie się motocykla.
Pięcioramienne aluminiowe obręcze kół i opony radialne
Pięcioramienne odlewane z aluminium obręcze kół podkreślają sportowy wygląd motocykla. Zapewnienie perfekcyjnego połączenia pewności pokonywania zakrętów ze stabilnością jazdy na wprost powierzono sportowym oponom radialnym Dunlop 120/70ZR17M/C z przodu i 160/60ZR17M/C z tyłu.
Dzięki stosunkowo prostej podstawowej konstrukcji motocykla, dostępna jest dla niego szeroka gama akcesoriów – poczynając od tych, które zwiększają wygodę i funkcjonalność, po części zewnętrzne, które wpływają na wygląd i przyciągają spojrzenia.
Prosty w swoich podstawowych założeniach konstrukcyjnych SV650 czuje się jak u siebie na każdej drodze – czy to na ulicach nowoczesnego miasta, czy w podmiejskich wioskach. Zaprojektowany dla wszystkich kierowców, motocykl zapewni niezapomniane wrażenia z każdej jazdy, jaką teraz rozpoczniesz i będzie ich dostarczał przez całą drogę. Weź kluczyki, przejmij dowodzenie i ciesz się życiem.
Mniej informacjiDługość całkowita | 2130 mm |
Szerokość całkowita | 760 mm |
Wysokość całkowita | 1090 mm |
Rozstaw osi | 1445 mm |
Prześwit | 135 mm |
Wysokość siedzenia | 785 mm |
Masa własna | 198 KG |
Typ silnika | 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC, 90° V-Twin |
Średnica cylindra × skok tłoka | 81,0 mm × 62,6 mm |
Pojemność skokowa | 645 cm3 |
Stopień sprężania | 11,2 : 1 |
Układ paliwowy | Wtrysk paliwa |
Rozrusznik | Elektryczny |
System smarowania | Mokra miska olejowa |
Przekładnia | 6-biegowa o zazębieniu stałym |
Przełożenie wstępne | 2,088 (71 / 34) |
Przełożenie główne | 3,066 (46 / 15) |
Zawieszenie - Przód | Teleskopowe, sprężyny walcowe, amortyzatory olejowe |
Zawieszenie - Tył | Wahaczowe, sprężyna walcowa, amortyzator olejowy, regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
Odchylenie / wyprzedzenie | 25.0° / 104 mm (4.1 in) |
Hamulce - Przód | Tarczowy podwójny |
Hamulce - Tył | Tarczowy |
Opony - Przód | 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowe |
Opony - Tył | 160/60ZR17M/C (69W), bezdętkowe |
Układ zapłonowy | Elektroniczny zapłon (tranzystorowy) |
Zbiornik paliwa | 13,8 l |
Ilość oleju (całkowita) | 3,1 l |
Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.
Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.
Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.
Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN